Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: AnttiG - 19.05.2011, 20:46:40
-
Meinattiin kaverin kanssa, joka on noita tehnyt paljon niin nostaa hieman sillä rajapaineventtiilillä ahtoja. Nyt kuitenkin hän vielä kysyi Bilian vanhalta asentajalta tästä kys .rakennelmasta ja sanoi et sinne ei saa laittaa rajapaineventtiliä, menee ilmamassat sekaisin,tässä minun mallissa jossa ei esim ole säädettävää porttia..Tehtiin siis hänen ohjeiden mukaan(ja myös näin tää kaverini on aikasemminkin tehnyt), eli laitettiin sinne kellon ruuvien väliini se 3 prikkaa per puoli, niinkuin käskettiin. Vaikutusta oli ainakin persdynossa, kun sit paine mittarin kanssa testiltiin, ahdot kävi parhaimmillaan 0,65bar ja hyvin pysyi siellä 0,62bar. Mut pitäiskö olla enemmän näillä konsteilla ja jos pitäis niin miksi ei ole??? Myös ahtomittari mittaristossa menee pidemmälle..tiedän se ei ole tarkka mut huomio kuitenkin.
-
Jossain 0,8bar kohilla pitäisi katkoa ahdot.
Kokeile, ei se rikki mene
-
Mut todettiin jo, et tangon paikalleen saanti oli jo aika tiukas, et ei niit prikkoja ainakaa voi laittaa lisää..
-
Nyt kuitenkin hän vielä kysyi Bilian vanhalta asentajalta tästä kys .rakennelmasta ja sanoi et sinne ei saa laittaa rajapaineventtiliä, menee ilmamassat sekaisin,tässä minun mallissa jossa ei esim ole säädettävää porttia
kuulisin mielelläni tämän kaverin perustelut väitteelleen! ei rajapaineventtiilillä mitään ilmamassoja saa sekaisin :idiot2: itselläni on samaisessa motissa rajapaineventtiilinä toimiva neulaventtiili, jonka ostin paikallisesta pneumatiikka osia myyvästä kaupasta ja maksoin asennus tarvikkeineen ~18€ rajapaineventtiili kun ei päästä ilmaa järjestelmän ulkopuolella missään vaiheessa niin ei se ilmamassoja/ilmamääriä sotke, bleed venttiili on toinen seikka. sellainenkin oli aiemmin eikä toiminnassa ollut moitittavaa, vaihdoin vain tarkempaa saatöä varten tuon neulaventtiilin. lastun kanssa tällä hetkellä ahtoja ~1.1bar :)
-
lastun kanssa tällä hetkellä ahtoja ~1.1bar :)
Huom. lastun kanssa! alkuperäisen kysyjän kannattaa jättää kokeilut siihen 0.8bar ellei halua remonttia ;)
Se vanha asentaja on sekoittanu turboruuvin dumppiin......
-
kestää ft ilman lastua 0.9 painetta, harvoin ilmeni pätkäsyä alle 3000rpm ja nakutustakaan ei ilmenny kun nostin b-painetta. tätä en tosin suosittele vaan tulipahan kokeiltua :)
-
kestää ft ilman lastua 0.9 painetta, harvoin ilmeni pätkäsyä alle 3000rpm ja nakutustakaan ei ilmenny kun nostin b-painetta. tätä en tosin suosittele vaan tulipahan kokeiltua :)
Voi olla tosiaan hiukan tapauskohtaista. Ei kannata ainakaan suoraan nostaa 0.9 bar
-
Olisko mahdollista saada kuvia prikka asennuksista ja minkä vahvuisia prikkoja laitoit. On kerrottu että Ft:n normi ahto on 0,55-0,60 joten mikä oli hyöty. Persdyno kertoo tietysti oikean tuntuman en epäile, ja orig ahtomittari lienee suuntaa antava. Itsellä suuri mielenkiinto kans saada vähän lisää potkua mutta varsin maltillisella tavalla.
-
Minäpä lainaan tätä, mikähän mättää kun ei paineet nouse yli 0.7.. hukkiksen tanko on nyt kiritty pohjaan. .. koneena b230ft
-
onhan bypassin alipaineletku vielä kiinni imusarjassa?
-
On, ku oon miettiny että pitääkö sille jotain tehä nii en oo viihtiny siihen kajota :idiot2: suosiolla kohta hommata isompi hyrrä missä ei oo kaiken maailman lisä laitteita:D
Ps. Ettette kerkiä valittaa paineista. bensalastu löytyy jo,sytkä tulossa :pomo:
-
kannattaisko hommata ihan rajapaine venttiili tai sitten kunnon kello?
E: Voihan myös hukkaportin reikä olla niin täys railoja ettei pidä painetta
-
Ettei ois bypass kalvo paskana? itsellä oli yhdestä ahtimesta eikä kunnolla nostanut ahtoja. tuli tulpattua se muistaakseni pelti levy patentilla. ootko kokeillu että hukkaportti ei varmasti vuoda?
-
Ei vuoda oon kokeillu. Tuo halkeilu on kyllä käyny mielessä. Kokeilla rajapaine venttiiliä. Jos ei sillä tokene nii ahdin pöydälle :P