Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hokkeedo88 - 10.12.2014, 14:11:00
-
Elikkäs ohitustilanteessa vähän kovemmilla kierroksilla auto sammui kerralla ja syttyi moottorin vikavalo. Tämän jälkeen pajalla kokeiltu, käynnistyy satunnaisesti,käy hetken ja sammuu. Kierroslukumittari ei toimi,ja vaikka auto seissyt kolme päivää niin virrat päällä lämmöt kahden alimmaisen viivan välissä ja kun starttaa kerran,lämmöt n.90c samantien. Onko kellekään sattunut moista kohdalleen? Maadoitus,vai voiko joku yksittäinen anturi/tunnistin sotkea näin vai onko johtosarjasta ruettava etsimään kohtaa jossa johdot ottaa toisiinsa. Kaveri mittaillut pari iltaa tallissa ja selkeää katkosta ei näy millään välillä. Kokeiltu toisella boksilla,sama mittaristoralli heti päällä..
-
Kokeile vielä maadoitus esim. vetämällä koneesta apuvirtakaapeli jonnekkin koriin. Ootko kokeillu lukea vikakoodit?
-
Mittaristoon ei luulisi vaikuttavan mutta tuo muuten kuulostaa samalta johon törmäsin niin syöttöpumpun hihna oli hypännyt pari hammasta (tarkista myös jakohihnan ajoitus).
No sitten maadoitusjohto mitä olikin jo ehdotettu niin voisi olla...
Vikakoodit myös.
hmmm....
Lämpötila anturin vastuksien mittaus? netistä löytyy varmasti ohjeet.
Ajonesto pitäisi näkyä vikakoodin luvulla myös...
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35443.msg632893;topicseen#msg632893
Tarkista tuonkin kunto, 4-suuttimelta liittimet/johdot, löysitkö vian/korjasitko ?
-
Vika löytyi parin päivän mittailun ja tutkimisen jälkeen. Johtosarja hankautunut koneen etupuolelta alimmalta kohalta ja sekoitti kaiken >:(. Kiitos kuitenkin vinkeistä näin jälkikäteen :)