Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jartuo - 11.12.2014, 22:54:09
-
Miten tarkka V70 polttoainemittari on? Tänään syttyi valopalamaan.
Range näyttää 200km, naftalämppäri ei lähtenyt käyntiin kun ilmoitti, että tankki liian tyhjä.
Otin tankin melkein täyteen ja sillä on ajettu n.900km.
Ei viitsisi kanisteri kädessä kävellä, ainakaan tällä säällä.
-
Kun valo palaa, ei käynnisty. En pidä mittaria tarkkana, pyrin tankkaamaan jo ennen valon syttymistä.
-
Minä taas pidän kohtuullisen tarkkana. Aina 100km vielä uskaltaa päästää kun valo syttyy. Noin 1000 km välein tankkaus. 6.3l/100km luokkaa aina kulutus ja ekaan naksaukseen asti tankkaus.
-
Sinäkin lopetat tarkkana pitämisen sen jälkeen kun auto jää maantienvarteen heti valon sytyttyä. Näin teki entinen -02 V70.
-
Ai saakeli, tuota vähän pelkäsinkin. Yleensä aiemmissa autoissa range ja polttoainemittari on pitänyt hyvin kutinsa. Pystyykö niitä millään kalibroimaan, edes vähän tarkemmaksi?
-
Voi sen kokeeksi tyhjäksikin ajaa jos on varakannu mukana. Virta päälle 10 sekunniksi muutamaan kertaan niin ilmautuu.
Täälläpäin muuten "löpö" kuuluu pannuhuoneeseen lämmityskattilaan eikä sitä saisi laittaa autoon ;).
-
Juu pannuhuoneeseen se kuuluu, se on vaan sellainen sanonta.
En ole muuten ikinä kuullut, että henkilöautoja olisi tienpäällä ratsattu ja tarkistettu polttoaine?
-
Kyllä niitäkin syynätään mutta enimmäkseen isoja.
-
Ajoin 200 km valon syttymisen jälkeen ja tankkiin meni 74 litraa tavaraa ;D
-
Juu pannuhuoneeseen se kuuluu, se on vaan sellainen sanonta.
En ole muuten ikinä kuullut, että henkilöautoja olisi tienpäällä ratsattu ja tarkistettu polttoaine?
Kyllä ne tuossa ohjelmassa Suomen tulli, niin on henkilöautojenkin tankista löpöä imenyt ;)
http://yle.fi/uutiset/tulli_sai_kiinni_nelja_polttooljylla_autoillutta/5634844
Polttoöljyn käytöstä rangaistaan sakoilla, mutta siitä tulee myös veroseuraamuksia. Henkilöautossa veronkorotus on useita satoja euroja päivässä, perävaunullisessa kuorma-autossa verot voivat nousta jopa yli kahteen tuhanteen euroon päivässä.
-
Jos se on internetissä niin se on totta.
Kuinkahan se noin niinkuin fyysisesti on mahdollista? Eikö siellä ole sihti edessä, eli ei saa tungettua mitään tankkiin asti?
-
Eikö ne suodattimista nykyään katso?
-
Jos se on internetissä niin se on totta.
Kuinkahan se noin niinkuin fyysisesti on mahdollista? Eikö siellä ole sihti edessä, eli ei saa tungettua mitään tankkiin asti?
Monessa on sihti eikä mitään mahdollisuutta päästää letkulla tankkiin. Ihan kuka tahansa ei osaa sitä dieseliä moottorinkaan puolelta ottaa eikä edes kannattaisi päästää jetä tahansa sinne sorkkimaan. Voi tuossa tulliohjelmassa olla jotain propagandaa taustalla ja noin pelotellaan ihmiset lainkuuliaiseksi.
Edit: Ei ole helppo päästä kaikkien suodattimiinkaan käsiksi kun ovat hankalissa paikoissa.
-
Suodattimen vedentyhjäysproppu? Lie helpoin keino, ja jos tankki on alle kolmasosan täynnä niin virtoja päälle välillä.
-
Taitaa olla nykyajan poliisille helpompaa lyödä kirveellä tankkiin, kuin ottaa se näyte suodattimesta?
-
Eipä ole tullut koskaan ketään vastaan kellä olisi oikeasti tuota tarkastettu, legendoja kyllä riittää.
En tiedä miten raskaalla puolella on, mutta tuohonhan riittäisi läpikuultava suodatin tai letkunpätkä.
Väristähän nuo erotetaan. Ei kai muuta eroa ole.
-
Kyllä on toinenkin keino.
-
Voi sen kokeeksi tyhjäksikin ajaa jos on varakannu mukana. Virta päälle 10 sekunniksi muutamaan kertaan niin ilmautuu.
Minulle on pari kertaa käynyt niin että auto sammunut ja tauluun on tullut ilmoitus moottori häiriöstä (huolla heti) molemmilla kerroilla auto hinattu korjaamolle, syynä polttoaineen vähyys. Olisiko ollut mahdollista tankata ja saada käyntiin tuolla ohjeella, ei ainkaan startannut lainkaan? Toisen kerran jälkeen vaihdettiin siirtopumppupaketti sinne tankkiin, kun eräs asiantuntija sanoi että jos pumppu on joskus käynyt kuivana se menettää tehonsa ja ei jaksa enää pumpata kun polttoaineen pinta on alhaalla tankissa eli menovesi ikäänkuin loppuu ennen kun se tankin merkkivalo syttyy. En ole kuitenkaan uskaltanut nytkään ajaa tankkia niin tyhjäksi että valo olisi syttynyt, mutta jos tuo ilmaaminnen ja uudelleen käynnisty tienpäälläkin onnistuu noilla opeilla niin voisin kokeilla syttyykö se merkkivalo.