Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: AtAi - 20.05.2011, 13:49:47
-
Kummonen operaatio on tracsin poisto? Onnistuuko lastutuksen ohessa?
-
Miksi se pitää poistaa?? ABS-jarrujen lisäohjelmahan se on, meniskö ABS-boksia vaihtamalla ? (täys mutu)
(ainakin 850 toteutettu näin, en tiedä onko x70 suoraan moottorinohjauksessa)
-
Itellä on ainaki nappi mistä se lähtee pois päältä ::)
-
Vissiin ei kilpurissa moista tarvihe? Joko on aihio ostettu? Meinaan ku itellä ei ole traksia, niin mikset sellaista osta?
-
Asiaa joskus selvittelin kun sellaisen asennusta harkitsin, mutta se koko jarrusysteemi on erilainen ja vaatii hieman isomman panostuksen. Ei onnistunut pelkkä ohjelmointi.
-
Taitaa toi kasipätkän tracsi olla aika turva vehje muutenkin..
Ite en ainakaan huomannu mitään eroo ku talvella pelleilin sillä
-
Miksi se pitää poistaa?? ABS-jarrujen lisäohjelmahan se on, meniskö ABS-boksia vaihtamalla ? (täys mutu)
(ainakin 850 toteutettu näin, en tiedä onko x70 suoraan moottorinohjauksessa)
Koska abs poistetaan. Eikö tracs ole ollenkaan yhteydessä moottorinohjaukseen?
Itellä on ainaki nappi mistä se lähtee pois päältä ::)
Pyh, nappikin poistetaan, vähemmän liikutettavaa massaa.
Vissiin ei kilpurissa moista tarvihe? Joko on aihio ostettu? Meinaan ku itellä ei ole traksia, niin mikset sellaista osta?
Ei tarvii ei. Ei ole vielä, tähtäimessä on 2kelvollista ehdokasta jossa toisessa on tracs. Siksi, kun jos sattuu löytymään vähän ajettu manuaali 20valve 850, niin ei voi nirsoilla jos tracsin saa poistettua kohtuullisella vaivalla. Toki samalla rahalla saa tracsittomia 200tkm enemmän ajettuja :o
-
En tarkalleen muista kuinka tuo yhteys moottorinohjauksen suhteen oli, jos ei sitä ole niin silloin poistaminen helpottuu huomattavasti. Kyselin juurikin mahdollisuutta ohjelmoimalla saada tuon toimintaan, mutta hydrauliikkayksikkö olisi pitänyt vaihtaa ja jotain muutakin siihen liittyi.
-
mulla oli aika kauan tracks ja abs pois käytöstä (yli puoli vuotta) vikavalot paloivat taulussa. ja syy tähän oli pelkästään se että abs anturin johdot olivat pompanneet pois paikoiltaan.
eli kyllä se pelittää ilman niitäkin.
mutta eikö kilpuriin tule uutta moottorinohjausta ;) ? siinä vaiheessa yhteys tracksiin ainakin saadaan poikki.. (jos sitä yhteyttä edes on)
käytännössä tuon boksin voi tässä tapauksessa ottaa kokonaan pois, ja melkoisesti johtoja + anturit ym
(http://skebazu.1g.fi/kuvat/linkitett%C3%A4v%C3%A4t%20kuvat%20esim.%20foorumeille/20110320_005.jpg/_big.jpg)
tuon boksin poistamalla häviää abs ja tracks, mutta boksin tilalle varmaan kannattaa joku suoja laittaa
-
mutta eikö kilpuriin tule uutta moottorinohjausta ;) ?
Ei tule koska säännöt kieltää.
koko abspömpeli tarvii poistaa tosiaan kun abskin on kielletynpuoleinen nykyään.
-
Pakkohan sen on pelittää jarrujen suhteen ilmankin, voisi olla jännän äärellä jos tuo ajossa hajoaisi = jarrut katoaisivat...
Tracsin poiston suhteen kannattaisi ehkä miettiä paljonko sen fyysisellä poistolla hyötyy, vai antaako vaan olla deaktivoituna siellä.
-
Eikös nuo abs-boxin kolvailijat ole ajaneet ilman boxia, ja hyvin on jarrut toimineet. Kannattaa kokeilla ihan fyysisesti poistaa se abs-laatikko ja katsoa miten toimii.
-
samalla kun disabloi abs-jarrut häviää tuo tracksikin. Taitavat olla jopa saman sulakkeen takana.
-
Eikös nuo abs-boxin kolvailijat ole ajaneet ilman boxia, ja hyvin on jarrut toimineet. Kannattaa kokeilla ihan fyysisesti poistaa se abs-laatikko ja katsoa miten toimii.
O0
eli boksi irti ja myyntiin. ;) lähtee abc ja tracks ja 300g painoa :D
-
O0
eli boksi irti ja myyntiin. ;) lähtee abc ja tracks ja 300g painoa :D
Meinaatko että vaan 300g tippuu kun koko pumppupömpelillä heittää kuikkaa?
-
Meinaatko että vaan 300g tippuu kun koko pumppupömpelillä heittää kuikkaa?
arvion boksin painoksi noin 300g ::) toki jos koko pumppupömpelin vie mökille verkon painoksi niin lähtee lisää vielä painoa ;) se taas vaatii kyllä jo lisää muutoksia jarruletkustoon.
-
se taas vaatii kyllä jo lisää muutoksia jarruletkustoon.
Se ei ole ongelma kun jarrujärjestelmää tarvii muutenkin yksinkertaistaa ja takajarruihin saada paineenalennusventtiilit.