Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ville8711 - 15.12.2014, 14:07:58

Otsikko: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: ville8711 - 15.12.2014, 14:07:58
Ajotietokoneen mukaan kulutus ei tipu nollaan missään vaiheessa alamäkeen kaasu ylhäällä rullaillessa. Pikkuhiljaa tippuu noin 3 l / 100 km tuntumaan.

Onko ominaisuus ettei katkea kokonaan niinkuin esim. saksalaisissa, vai johtuuko jostain muusta?
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: Nick - 15.12.2014, 15:00:31
Kyllä putoaa kulutus nollaan kasipätkissä, joten varmasti samoin V70 kohdalla. Ainakin bensakoneiden kohdalla.
Vauhtia pitää olla riittävästi, kone lämmin ja laitat vaikka loivassa alamäessä nelosen silmään niin putoaa varmasti jos kaikki on kunnossa.

Jos ei putoa niin onko moottorin lämpömittarin neula asteikon puolivälissä?
Jos neula ei nouse puoliväliin asteikkoa, saattaa olla ryyppy osittain päällä.
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: Paskakuski - 15.12.2014, 15:26:55
Onko tuo jo sähköisellä kaasuläpällä? Mietin vaan, että oisko vanhemman mallin mekaaninen kaasuläppä ja asentotunnistimen kanssa häikkää?
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: Anneli - 15.12.2014, 15:45:05
Jos 1997 tai 1998 ei-sähköisellä niin se päivittyy noin 1,5 sekunnin välein, vai olisiko jopa hitaammin. Verkkainen alkeellinen älykkyys näissä ykköskoppaisissa. Sähköisellä kaasuläpällä varustetussa toimii jo huomattavasti nopeammin tuo kulutuksen päivityskin. Ja jos jää nelosella rullailemaan alamäkeen ja tippuu verkkaisesti, oli kummalla läpällä tahansa, niin kierrosten ollessa jossain 1500 rpm tienoilla se kulutus ei ikinä laske nollaan. Pienempää silmään ja sitten rullailee, kyllä se nollaan tippuu aikanaan. Jos silloinkaan ei, niin sitten voisi olla jossain jotain vikaa, ja kylmästartin jälkeen tietty kestää ennenkuin laskee kun vielä pyristelee kylmän aamun kankeutta koneesta pois.
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: ville8711 - 15.12.2014, 20:37:34
'98 malli, ihan loppuvuodesta 1997 rekisteröity. Eli eikös tuo ole mekaanisella kaasuläpällä.

Kyllä lämpeää ihan mittarin puoleenväliin saakka.

Ei laske millään kierroksilla pitkässäkään alamäessä nollaan.

Pitänee kattoa asentotunnistin ja kaasuläppäkotelo, jos se on likainen niin periaatteessa eikös se voi aiheuttaa sen ettei sulkeudu kokonaan ja sen takia ei tipu nollaan?
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: jaskajokunen - 15.12.2014, 20:55:10
Kyllä ainakin mulla menee nollille alamäkeen rullatessa ( riippuu tietty alamäestä ) , niin ja -00 mk1 automaattilaatikolla
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: ville8711 - 15.12.2014, 22:07:43
Okei.. Tämä on siis manuaali, unohtui vielä mainita.
Otsikko: Vs: V70 Mk1, pitäisikö bensansyöttö katketa kaasu ylhäällä?
Kirjoitti: ville8711 - 17.12.2014, 22:49:36
Kaasuläppää ja anturia + liittimiä ihmetelty ja putsailtu.. Kyllä se nyt menee nollaan mutta todella hitaasti.. Saa olla pitkä alamäki.

Ehkä se kuuluukin olla noin, kaikinpuolin kun muuten toimii ihan normaalin oloisesti.

Vähän hyödytön systeemi vaan kun yleensä kierrokset kerkeää laskea alle tuon 1500:n vaikka minkälaisessa mäessä moottorilla jarruttaessa, ennenkuin kulutusmittari kerkeää nollaan :D Eipähän ainakaan aiheuta opelmaista nytkähdystä, se kun katkaisee syötön välittömästi kun kaasun nostaa ylös :)