Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: TheTonZa - 16.12.2014, 13:43:25
-
Tota 940 TDIC mittaristossa palaa SRS valo niin mistäpäin kannattais lähtee vikaa etsimään?
-
Koodeista
http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSRS.html
-
Sainki kuulla että tähän vaihdettu etupenkit, että johtuu varmastikin siitä. Englannin taito niin huono että en ymmärrä tuota että mistä ja miten ne vikakoodit saa sitten nollattua. Jos joku viitsisi vähän auttaa tyhmää ;D
-
Tuon SRS:n vikakoodit nollataan samalla ja myös luetaan samalla tavalla kuin moottorinohjauksen vikakoodit.
Löytyvät FAQ:sta, joten kaiveleppas koodi/t esille, niin kyllä joku täällä niin paljon lontoota osaa, että syy saadaan selville.
-
Sainki kuulla että tähän vaihdettu etupenkit, että johtuu varmastikin siitä. Englannin taito niin huono että en ymmärrä tuota että mistä ja miten ne vikakoodit saa sitten nollattua. Jos joku viitsisi vähän auttaa tyhmää ;D
Penkkien vaihto ei aiheuta SRS vikaa. SIPS järjestelmä on itsenäinen keksintö.
-
Oorait. Yhden ainoan koodin sain ja se oli 2-1-2. Tuossa yritin myös poistaa sen, mitä nyt ohjeista selvää sain muttei se ainakaan hävinnyt.
-
2-1-2 Steering wheel module, break in wiring
Suomeksi:
Ohjauspyörän moduuli, katkennut johdotus.
Eli vikakoodi ei poistu, ennenkuin vika poistetaan. ::)
-
Saisko tarkennusta mistäpäin vikaa etsimään? :) Ratti on alkuperäinen.
-
Saisko tarkennusta mistäpäin vikaa etsimään? :) Ratti on alkuperäinen.
Luultavasti se rattiin tuleva johtojousihässäkkä on poikki tms.
-
Spiraali paskana? Se on semmonen kontaktikehä ratin alla juuri kuin Mikan sanoi.Riikkari ja bägin virta kulkee sen läpi. Eli jos riikkari mykkä ja SRS valo palaa nii siinä tod.näk vika. Yleensä hajotetaan tietämättä ku esim. ralliratti vaihdetaam autoon.
Antaa aika monta vikakoodia siittä. Se löytyy kun purat rattiakselin ympäriltä eka muovit pois ja sitte airpäkki. Ratin sisällä on yleensä koneruuvi mikä pyöritetään reikään joka lukitsee spiraalin paikalleen. sen jälkeen vasta ratin mutteri auki ja ratti pois
-
Spiraali paskana? Se on semmonen kontaktikehä ratin alla juuri kuin Mikan sanoi.Riikkari ja bägin virta kulkee sen läpi. Eli jos riikkari mykkä ja SRS valo palaa nii siinä tod.näk vika. Yleensä hajotetaan tietämättä ku esim. ralliratti vaihdetaam autoon.
Antaa aika monta vikakoodia siittä. Se löytyy kun purat rattiakselin ympäriltä eka muovit pois ja sitte airpäkki. Ratin sisällä on yleensä koneruuvi mikä pyöritetään reikään joka lukitsee spiraalin paikalleen. sen jälkeen vasta ratin mutteri auki ja ratti pois
Spiraalista ei mene kuin bägin virta, töötti omallaan.(mikäli "riikkari" on töötti?" Omasta oli ne kuparit poikki siellä spiraalin sisällä. Sai juotettua ehjäksi kun purki koko hässäkän. Ensimmäinen spiraali meni harjoitteluun, onneksi oli toinen viallinen hyllyssä ;D
-
Spiraalista ei mene kuin bägin virta, töötti omallaan.(mikäli "riikkari" on töötti?" Omasta oli ne kuparit poikki siellä spiraalin sisällä. Sai juotettua ehjäksi kun purki koko hässäkän. Ensimmäinen spiraali meni harjoitteluun, onneksi oli toinen viallinen hyllyssä ;D
Juu hyvä että tuli tähänki korjaus töötin suhteen. Muistelin siis väärin ton töötin/riikkarin kans.
Omasta spiraalista maksoin 25e ku ostin tosiaan purku 960 sen täältä foorumilta. Kuulema siniseltä maksaa hunajaa uusi. Oli senverta vittumaisen näkönen jojo nii en alkanu edes itte korjaamaan.