Niin onko ihmiset tulpannu sen pikkumitsun pässin ihan vaan ottamalla sen pois ja tilalle peltinen lätkä ???Tuon tyyppisellä ratkaisulla onnistuu alkuperäisen by-passin tulppaaminen jos sitä ei jostain syystä halua käyttää.
mutta ainakin toi pässi tulee ja mietin että onko mitään järenhiventä laittaa turbo ruuvvia esim turbosmart? Kun oon kuullu että ei niillä halvoilla ainakaan ahot pysy siinä missä niitten haluttas pysyvän ???Itsellä ollut esim. KKD:n myymä turbosmartin kopio ja toimi ihan täysin. Hintaa neljänkympin kantturoissa. Toki oikeakin BoosTee on varmasti toimiva ratkaisu. Kannattaa joka tapauksessa kirrata kelloa vaikka lisäjousella ensin ja sitten vasta ruuvilla. 0,5bar kellokin saattaa muuten lähteä aukeamaan kierroksilla itsekseen.
Juu itekki eilettäi hokasin että joku keksiny ihan valmistaa noita lätkii pässin paikalle (mutta metallimiehenä teen ite) :D Ja se ruuvin laitto jää ku tuli jo toi baarin kello 8)
Ja sit iha mielenkiinnosta että millasta käyttöö toi m46 kestää sit, ku oon ymmärtäny että pitäs olla hepat sit 200 paikkeilla?
Ja sitte miten tosta M46 vaihetaan öljyt :2funny: Tiijjän että jollaki kasvaa nyt tatti ohtaan mutta ihan sama :PLaatikon vasemmassa kyljessä (takaapäin katsoessa) on täyttö- ja tyhjennysproppu, öljyä lisätään sen verran että öljyä on täyttöpropun tasoon asti.
Vakiokytkin olis hyvä sulake m4x lootan kanssa, sre kytkimellä pääset varmaan aika äkkiä lootan vaihtoon, se kolmonen ei kestä ihan kauheeta rykimistä, eikä muutkaan vaihteet, toki kun jättää kytkinpommit pois ja suorittaa vaihdot rauhallisesti ja kunnolla niin kestää sen tehon mitä tuo sun settis tulee antamaan.Nii eli siis kytkin tulee vasta ens talvena kun koneen perään tulee todennäkösesti M90 tai ZF ja puhallin vaihtuu kansa ens talvena ::)
Eipähän tuolle seiskalle ole vieläkään hirveitä saanu tehtyy muutaku kumia koitettu käryyttää van voi hevon PRSE ku toi ei piirrä kahta >:( , mutta tuli tuossa eräänä rattoisana vappuiltana ostettua toinen volvo 8) mutta eihänse hieno ole mutta menee kyllä käyttöautona :D eli se ois niinku mallia 940 ja moottorina D24TIC :idiot2:Ei kannata kauheana jauhattaa kumia yhellä rattaalla. Sinne vaikka räikkälukko. Nimimerkillä omasta meni pinjoni, perävälitys ja ristitappi keskeltä poikki :2funny:
Ja ohan siinä laitettavaaki:
- kannentiiviste menee vaihtoon
- kaikki öljyt ja jäähytin nesteet
- EGR tukkia
- jarruja laitella ku kitisee ku postiauto ;D
- sitte ois jarrutuntuma melko kehno (en tiiä vielä onko vika ite tehostimessa vai eikö saa alipainetta)
- käsijarru
- ilmastointi huollattaa
- yks reikä helmasta korjata
- molemmat kuskin puolen ovet kunnostella toisessa lommo ja toisessa lommo seikä reikä
- kaarista ja listojen alta poistella ihottuma
- hommata rypyttömät ovipahvit
- kaiuttimet ja niille lankku
- GZ radioactive ja sille joku lankku
- Alpine mankka
- heiman madaltaa
- 16" valssi
Ohan siinä kesäksi hommaa varsinnii ku auto tulee oleen kesän reilu 100 kilometrin päässä asuinpaikasta :-\ mutta pikkuhiljaa 8) kyyyllä sittä auto tehään S*
Kuvia laittelen molemmista kuhan saan ysinki perukkaan.
Ei kannata kauheana jauhattaa kumia yhellä rattaalla. Sinne vaikka räikkälukko. Nimimerkillä omasta meni pinjoni, perävälitys ja ristitappi keskeltä poikki :2funny:No sehän on menny jo sitte iha mallikkaasti -H-
Vaihda se ahtopainemittari. Toki siellä koneessa pitää alipainetta kaasuläpän kiinniollessa ollakin, mutta ei ottomoottori mikään tyhjiöpumppu sentään ole.Ahtopainemittari on vaihettu jos meinaat että saisin muka noi lukemat siitä volvon omasta ahtopaine"mittarista" :D eihän siitä saa selvää ees kaatokännissä ;) mutta ei se uuskaa mittari mikää maaliman kallein ja tarkin oo ::) Jos vaan ois rahaa ni ostasin nestevaimenteisen ahtopainemittarin.....
Mitenkään menemättä henkilökohtaisuuksin mutta neuvoisin unohtamaan turbovolvolla ajamisen jos 14e ahtopainemittari on pussille liikaa. Vakiomittarikin on yllättävän tarkka tosin. Ainakin järjestään mitä mulla on ollut etu ja takavedoissa niin vakiomittarin asteikko pohjassa = 1bar ahtopainetta.