Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Pekko-poika - 18.12.2014, 10:49:24

Otsikko: 700-srj. -> V90-konversio
Kirjoitti: Pekko-poika - 18.12.2014, 10:49:24
Kovasti tekis mieli hommata tollanen V90, mut lainsäätäjä on tehny sellasen auton omistamisesta harrastajalle inhottavan hankalaa. Lähinnä ajatellen tekniikkapuolen rakentelua.

Jotenka vaihtoehdoks jää jokin vanhempi(ei-vähäpäästöinen) farmarikoppa, ja siihen ymppää V90:n "uudenaikasuudet"

Tuli mieleeni vaan että jos tälläsen aihion hommaa, niin olikos kovasti väliä mikä se on lähtökohdaltaan? Lähinnä korin ja sisustan osien yhteensopivuus?
Esim. 945:n kattoverhouksen kiinnityskohdat on ainakin eri paikassa kuin 745:n.

Ite järkeilin että paras vaihtoehto olis 760-farmari, ennen 1989 valmistettuna. Jos kerran ei ole varmuutta kelpaako 760:n 2.8l iskutilavuus vertailuarvoks 740:iin.

Tekniikka on sitten mitä on, mutta tarkotus oli saada mahollisimman paljon liikkumavaraa tekniikan suhteen, auton ulkoisesti muistuttaen kuitenkin viimeistä, hienoiten varusteltua farmarivolvoa  ;D


Modet voi siirtää oikeaan topikkiin, tai opastaa jos jossain on tämäntyyppisestä aiheesta keskusteltu  -H- Itse en kahlaamalla aiheita läpi löytänyt.
Otsikko: Vs: 700-srj. -> V90-konversio
Kirjoitti: pukema - 18.12.2014, 11:17:36
Facelift 760 helpoin aihio, osa niistä oli ei_vähäpäästöisiä ainakin 1988. Pitkä konepelti valmiina ja loputkin S90/V90 keulan osat sopii suoraan paikoilleen. 760:ssä kojelautaki on samantyylinen kuin 960/S90:ssä
Otsikko: Vs: 700-srj. -> V90-konversio
Kirjoitti: Pekko-poika - 18.12.2014, 13:34:58
Näin mä vähän ittekin järkeilin.
Retkuperää en halua, ja varmareissahan on kuitenkin jäykkä tikku tuon ikäisissä. Sekä sitte on "varustevalmiuksia" jo olemassa V90:iä ajatellen, ku tietääkseni 760:t on suht hyvin varusteltuja. Vaikka ajatus olikin purkaa aihio muttereiksi, ja kasata sitten eri vehkeiden "hyvistä osista"

Täytyy laittaa asia ajatuspannuun hautumaan, ja suunnitella 745:n myymistä... :D