Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Selg - 18.12.2014, 21:58:56

Otsikko: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
Kirjoitti: Selg - 18.12.2014, 21:58:56
Moi
Auto antaa vikakoodeja ECM-720a, ECM-3340, ECM-3330, ECM-3320, ECM-3200
Käynnistyy kyllä käy jotenkuten mutta jonkun ajan päästä syttyy moottorin vikavalo.

ECM-3340,330,3320 sytytyspuolat 5,4,3
ECM-3200 Sytytyspuola

Hetken käytyään ilmestyi ETS valo, ja ECM-911a ECM-912a ja Ecm 902A
Kuittasin kaikki eikä ETS syttynyt uudestaan

Voiko 3 puolaa mennä kerralla vai onko vika haettavissa muualta? Kone kuitenkin käy tasaisesti esim tyhjäkäynnillä. Kierroksien nosto aiheuttaa nykimistä.
Mihinköhän tuo ECM-3200 viittaa?
ECM-720a on Immobilizer communication, liittyy varmaan siihen etten saa avainta irti. Ajattelin säätää vaijeria vaihdetangon vierestä. Kai se auttaa vai pitääkö tuo käynnistyksenesto antenni putsata?
Otsikko: Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
Kirjoitti: sjos - 18.12.2014, 22:57:15
Katso, tutki puolien johdot ensi alkuun.
Niille ikävä kyllä aika tekee tehtävänsä.

Jos on johtosuojus (kurttuputki) vielä päällä, poista se.
Uusi johdot tarvittaessa.
Eikä muistaakseni olleet kalliit liittimet/johdonpätkät volvon tiskillä.
Otsikko: Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
Kirjoitti: Selg - 19.12.2014, 09:55:55
Kiitos
San vinkin että cyl 1,2 on omassa maadoituksessa ja 3,4,5 omassa.
En myöskän saa luettua ODB koodeja, joten täytynee tukia ECUn maadoitukset.
Minulla on ollut akkuongelmaakin, Akut ovat viime vuoden aikana tyhjentyneet.
Viikonloppuna tutkitaan maadoituksia ja puhdistetaan hapettumia käynnistyksenestoantennista.
Otsikko: Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
Kirjoitti: sukka - 27.12.2014, 13:21:02
ei tuohon liity mutta akku tyhjeni vuoden verran samanlaisesta,syy selvisi auton sähköjen läpikäynnillä ja sehän oli kovil vai mikä "laadukas" koukku olikaan,niin sen johtosarjassa mukana tulleessa rosvo liittimessä että purki akkua.
Pelkästään sen vaihdolla ei ole purkanut enää,vika maksoin 10snt mutta tunteja meni vajaan viikon verran,siinä syy miksi EI rosvoliittimiä autoihin vaan uhratkaa aikaa 2 min enemmän ja laittakaa apico tai kolvatkaa ja kutistesukka päälle! :nohnoh
Otsikko: Vs: V70 mk1 vm 2000 sytytyspuolaongelma
Kirjoitti: Selg - 29.12.2014, 09:24:52
No niin.
Siellähän oli ruuvi löysällä. ;)
Sytytypuolien maadoitus oli siis satunnaisesti ilman kunnon kontaktia.
Uudet suojamuovit voisi laittaa johdoille, ne varmaan tykkäisi.
OBD koodeja ei edelleenkään voi lukea. Ärsyttävää >:(