Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vollepolle - 21.05.2011, 14:39:57
-
Kertokaapa mistä kaikesta paikasta ilmaa pääsee järjestelmään eli niin sanotut heikot kohdat.
Suodatin katottu ja mielestäni ei vuoda mistään vaikkakin auton nypytys ja muut käyntihäiriöt alkoivat mielestäni suodattimen vaihdon jälkeen , mutta kun kaikki sillä suunnalla näyttää ok.....?
Koneen edessä oleva läpinäkyvä putki vilisee välillä ilmakuplia ja toisinaan taas kaikki näyttää normilta ja auto pelaa.
onko kellään muulla kokemusta vuodon hakemisessa ja mitä vikoja löytynyt.
Kiitoksia etukäteen , olen ennenkin saanut apua täältä.
-
Polttoainepumppu katsottu?
ja suodattimen letkut on kunnolla loppuun asti työnnetty?
Se ilma lähtee sen jälkeen ajan myöden pois. (ainakin omastani lähti)
Voihan sitä koittaa ilmata polttoainekiskosta. ;)
-
Kertokaapa mistä kaikesta paikasta ilmaa pääsee järjestelmään eli niin sanotut heikot kohdat.
Suodatin katottu ja mielestäni ei vuoda mistään vaikkakin auton nypytys ja muut käyntihäiriöt alkoivat mielestäni suodattimen vaihdon jälkeen , mutta kun kaikki sillä suunnalla näyttää ok.....?
Koneen edessä oleva läpinäkyvä putki vilisee välillä ilmakuplia ja toisinaan taas kaikki näyttää normilta ja auto pelaa.
onko kellään muulla kokemusta vuodon hakemisessa ja mitä vikoja löytynyt.
Kiitoksia etukäteen , olen ennenkin saanut apua täältä.
No, varmaan et täyttänyt pa. suodatinta ennen kun ruuvasit sen paikoilleen ;)
No. pienen aikaa tuo ilma siellä kiertää, kunnes häipyy, mielestäni ei suurempaa huolenaihetta.
Axu85 ilmeisesti juttelee bensavollesta.
-
Suodattimen vaihdon yhteydessä täytyisi aina ne kaikki kuparitiivisteet uusia. Kaverilla oli taannoin vastaava ongelma, vaikka ei ulkoisia vuotoja näkynytkään hänelläkään. Uudet tiivisteet suodattimeen, niin kuplat sekä nykiminen hävisivät.
-
Noniin , sekoitetaan vähän pakkaa ja ajatuksia.
Kävin tuossa volvoilemassa ja auto aloitti taas nykimiset ja teki myös sen , että vaikka painoin kaasua , niin ei todennut mitään , mutta kun laitoin kytkimen pohjaan , niin sammui heti.Pidin kytkintä pohjassa ja annoin auton rullata , käytin virrat pois ja käynnistin uudelleen ja taas mentiin.
Auton käynti aaltoili , mutta yhtään ilmakuplaa en nähnyt letkussa menevän tällä kertaa.
Ilmamassamittarin olen kokeillut ottamalla liittimen irti ja käymällä koeajolla ja auto oli tosi laiska eli se toimii??
Egr venttiilin alipaineletku oli tukittuna edellisen omistajan toimesta , otin tukoksen pois ja vikavalo näyttäs pysyvän pois,sitä en tiedä onko laipat tukittu pellinpalalla.
-
Kuullostaa tutuilta noi sun oireet, itse kokenut samat. Mäki tulee ja vähän kaasua, niin rynkyttää / tukehtuis.
No isä tuli sitten autoa ihmettelemää kun kotiin päin olin menossa. Ilmansuodatin oli todella karussa kunnossa, ehkä mehupillin kokoinen reikä josta sai ilmaa.
No uus suodatin matkaan, niin johan meno helpottui, mutte vika ole tänäkään päivänä kadonnut. Saattaa yks kaks vaan sammua, tosin kuoppaan ajaessa...
-
Suodattimen vaihdon yhteydessä täytyisi aina ne kaikki kuparitiivisteet uusia. Kaverilla oli taannoin vastaava ongelma, vaikka ei ulkoisia vuotoja näkynytkään hänelläkään. Uudet tiivisteet suodattimeen, niin kuplat sekä nykiminen hävisivät.
Muistelen joskus jollekin käyneen niin, että vanha tiiviste on jäänyt paikalleen ja sitten innokas asentaja on laittanut uuden kuparitiivisteen vanhan päälle. Ja siitä sitten vuotanut.
-
Ettei vaan jääny vanhan suodattimen pienempi kuminen tiivisterinkula paikalleen? Itellä tosiaan kerran käyny tuo kun innoissani laittelin suodatinta.