Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kanis187 - 23.12.2014, 03:07:37
-
Juu eli b230ft koneellisessa 940 on nuo vesiletkut lämpimällä koneella aika kovia, ei kovinkaan saa painettua "lyttyyn", näyttää lievästi pulleilta. Onko syytä huolestua? Paisarissa ei ole vaahtoa, öljy näyttää kovin hyvälle, ei syö mitään nesteitä, ei savuta lainkaan, päästöt loistavat pari kk sitten katsurilla mitatessa ja kaikki kaakit on tallessa. Kuumottaa vain ettei mitään säry vai onko normaali juttu?
-
Alotappa vaikka paisarin korkista. voi olla että ei päästä enää sitä ylimäärästä painetta poikkee. ja eihän siinä muuta vaaraa oo mutta jostain se jossain vaiheessa laskee sen ylimääräsen paineen poikeen, voi lähtee vesimarkat/ letkut kävelemmään.
-
Volvossa on aika kovat paineet luontojaan. 1,5 baaria on paisarin korkin aukeamispaine.
Mutta jos letku ovat kovin pullistuneita, ryhtyisin vaihtelemaan niitä, ettei tule ikävää ylläriä.
Yleensä ensin pettävät paikat ovat lämppärille kannesta lähtevä letku ja turbolta paisarille menevä letku.
Do88:lta saa hyviä letkuja.
http://www.do88.se/fi/artiklar/letkusarja/volvo-2/index.html
-
onko paisuntasäiliön pikkutumppi auki mihin tulee se pikkuletku?
-
Sen voisi kurkata, aiemmasta puhdistin sen. Vaihdoin vast ikään uuden käytetyn säiliön, kun vanha korkkasi siitä letkun juuresta. Toisaalta kun miettii, että paine on 1.5bar järjestelmässä ja niitä puristaa niin ei ne kovin överiltä tunnu, kyllä ne lyttyyn pienellä yrityksellä saa :D.
Säikäytti vähän kun ero kylmänä ja kuumana on melkoinen.
-
Asiaan palaten korkin venttili oli jumissa. Nyt pelaa.