Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Duke - 23.12.2014, 14:07:58
-
Varsinkin kylmänä aaltoilee hieman. ei näy mittarissa mutta käynnissä huomaa.
sama kuin menisi ilmastointi päälle ja pois. mutta tekee samaa kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Uusi ilmamäärämittari on laitettu joku aika sitten (bosch)+kaikki suodattimet yms.
Ei käyttöä haittaa mut kyselen mielenkiinnosta onko jollain ollu samaa ja mikä ollu vikana.
Vai pitääkö vika ajaa ulos vaan ;D
-
Olisikohan kyse tuosta hörinäreleestä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35675.msg665955#msg665955
-
Luulen että sama vika täällä. Kiitos.
-
Linkin oire on enemminkin se, että tuon paineensäädön venttiilin takertelussa ääni muuttuu ajoittain karkeaksi.
Tietokoneella käyvän dieselin jokaista palotapahtumaa seurataan ja mm. suuttimien parametrejä korjaillaan lennossa. Kierrosluku myös tarkistetaan jokaisen palotapahtuman jälkeen. Kierrosluku kasvaa aina palotapahtumassa ja sitä pyritään säätämään. Mikäli suuttimet (injektorit) ovat kovin kuluneita voi niistä mennä liikaa polttoainetta läpi kullakin avauspulssilla jolloin tyhjäkäyntiä korjaillaan koko ajan. Tuo siis on yksi mahdollisuus kierrosluvun vaeltamiseen. Voi se paineensäädi tässäkin tapauksessa olla viallinen tai sitten myös paineenmittaus jolloin paine on liian iso. Ei tuo mikään vaarallinen vika ole.ja monessa enemmän ajetussa kuuluu "vanhan mersun kalkatus" kun taas toiset käyvät varsin äänettömästi.
-
Tarvii tutkia asiaa, ku tolla on menty 640tkm jo. Voi olla suuttimetkin ku mun
tietojen mukaan ei ole vaihdettu yhtäkään. Itse ajanu tolla yli 200tkm. Tarvii vida lainaa kaverilta ja katsoa.