Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: juho82 - 24.12.2014, 09:21:50

Otsikko: Erikoinen sähkö "vika", V50 vm2011 D3
Kirjoitti: juho82 - 24.12.2014, 09:21:50
Moro, eli eilen kun pysähdyttiin autolla ja emäntä avas apparin oven (auto oli vielä käynnissä), sammu kaikki mittarit ja ehkä ajovalot yms, moottori kuitenkin jäi pyörimään.. n 2 sec niin virrat palas mutta ajotietokoneeseen tuli vika ilmoituksia, viimeisenä näyttöön jäi "ajonvakautus tilapäisesti pois". Moottorin sammutuksen jälkeen mitään ongelmia ei ollut. Webasto oli ollut jonkun aikaa "viiksestä" päällä kun pysäheltiin kaupoille.. Ei kuitenkaan herjannut alhaisesta jännitteestä. Joku tilapäinen häiriö?
Otsikko: Vs: Erikoinen sähkö "vika", V50 vm2011 D3
Kirjoitti: Risto H - 24.12.2014, 15:08:29
Olisko apparin oven johtosarja ja erityisesti oven liitin hapettunut? Voi aiheuttaa kaikkea jännää. Toinen mahdollisuus että apparin oven karmissa maton alla olevat maadoituspisteet tai yksi niistä löysällä. Mm. auton päätietokoneen maadoitus on siellä.
Otsikko: Vs: Erikoinen sähkö "vika", V50 vm2011 D3
Kirjoitti: juho82 - 26.12.2014, 18:31:37
 Ok. Missähän kohtaa ne maadoituspisteet on? Ei oo kyllä sen 23.12 jälkeen temppuillu..
Otsikko: Vs: Erikoinen sähkö "vika", V50 vm2011 D3
Kirjoitti: Risto H - 27.12.2014, 16:43:25
Maadoituspultit (muistaakseni 3 kpl, ehkä 4) löytyvät siitä apparin oven alanurkan molemmin puolin lattiamaton alta. Osa niistä on siis A-pilarin puolella, osa lattian puolella. A-pilarissa taisi olla pari maadoituspistettä myös ylempänä. Voisin kuvitella että oven avaaminen ja sulkeminen saattaisi epäsuorasti vaikuttaa näihin kaikkiin tai sitten vika on oven johtosarjassa.
Otsikko: Vs: Erikoinen sähkö "vika", V50 vm2011 D3
Kirjoitti: Jyrki87 - 27.12.2014, 20:07:28
Tarkistaisin tosiaan sen johtosarjan. Omassa volvo s40 .2011 oli uudesta asti kaikki maailman sähkö viat. Kaikkia virhe ilmoituksia ja hälyttimen hälytyksiä. Takuu aikana ei osattu vikaa korjata ja syyllinen oli peräkontin johtosarja. Johtosarjan vaihdatin ja sen päivän jälkeen ei ole mitään vikoja ollut. Yhdestä kohtaa johtonippu oli sulanut kokonaan. Ja ihmeellistä että auto ei silti polttanut sulakkeita. Vaikka kaikista johdoista oli säikeet näkösällä ja koskivat toisiinsa.