Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Axu85 - 22.05.2011, 11:20:37
-
Eli nyt sit tarttis saada mitat jostain että vois teettää noit kappaleita...
Linkkinä vielä toi osa. http://www.vparts.se/en/artiklar/volvo-2/850-2/sport-9/trim-tuning-27/shortshift-volvo-850-s70-v70.html (http://www.vparts.se/en/artiklar/volvo-2/850-2/sport-9/trim-tuning-27/shortshift-volvo-850-s70-v70.html)
Jos jollain on tällainen, niin voisiko ystävällisesti ottaa mitat siitä?
-
Axu sää pystyt itekki mittaamaan ton, mittaat orggis pulttien välin ja siitä sitten reiän keskeltä mitattuna about 3cm sivuun... toi kolmas reikä.
-
Axu sää pystyt itekki mittaamaan ton, mittaat orggis pulttien välin ja siitä sitten reiän keskeltä mitattuna about 3cm sivuun... toi kolmas reikä.
AtAi: Siellä ei alkuperäisenä ole kuin yksi tappi. Tuolle kauimmaiselle reiälle pitää tehdä reikä myös siihen rautalimppuun joten etäisyydellä ei ole paljon väliä. Mahdollisimman kauas vain että tukee kunnolla.
Ton kolmannen reiän paikka määräytyy suoraan sillä kun mittaa lyhimmän etäisyyden sille puslan kehälle (ettei se vastaa siihen alkuperäiseen tappiin). Enempää ei kannata siirtää sivuun, menee keppi niin jäykäks käyttää että vaihteita saa hakata sisään ja kuluttaa kepin alapään muoviholkkeja tarpeettoman paljon.
Niin ja reiät on 90asteen kulmassa toisiinsa nähden.
-
Niin ja reiät on 90asteen kulmassa toisiinsa nähden.
no toi helpotti sen verran et voin jopa pystyä laskemaan niille sopivat paikat. (toivottavasti) ::)
-
Mittasin niitä kohtia ja ajattelin nyt onkohan ne hyvät..
Eli kauimmaisen reikä olisi 50mm:in päässä alkuperäisestä.
lähimmäinen reikä olisi ~35mm:in päässä alkuperäisestä.
menen vielä tarkistamaan sen vaijerin pään paksuuden/halkaisijan.
reikien halkasija on 8mm.
PS: huomasin myös että toinen niistä vaijerien puslista on halki. >:(
-
reikien halkasija on 8mm.
Poraa sen etummaisen kiinnitystä tehdessä 7mm reikä ja vedät M8 kierretapilla suoraan jengat siihen limppuun, saat pultin suoraan kiristymään ylhäältäpäin.
Lisäksi sun kannattaa irrottaa vaijeriteline ja modata linjauksen suuntaa. Ensin pultinreikiä pitää kalvaa 3..4mm sivuillepäin (etummaista oikealle ja takimmaista vasemmalle). Sitten sitä sivuttaisliikeen vaijerin kiinnitystä pitää hakata ruuvipenkissä takaisin eteenpäin kun se kääntyy liiaksi taaksepäin tuossa reikien modauksessa (sitä päätyä pitää noin 10mm vääntää eteenpäin).