Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Parru - 25.12.2014, 22:35:51

Otsikko: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Parru - 25.12.2014, 22:35:51
Moro. Ongelmaa pukkaa.

Hiljan tehty kytkinremppa (levyt asetelma) tänää 40km ajon jälkeen pihaan tullessa kytkin meni löysäksi eikä irrota. Palautuu ylös mutta ihan tunnoton. Mitähän vattua tapahtui?
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 26.12.2014, 01:28:25
Nesteet karkasivat tai työsylinteri irtosi sokastaan.
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Parru - 29.12.2014, 07:48:42
Nesteet ei ole karanneet.

Työsylinteriä iteki mietin. Onko minkälainen homma
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 31.12.2014, 13:07:22
Se on siinä kytkinkopan kyljessä. Etenkin jos ei putsaa sylinterin lukkouraa, sokka ei asetu kunnolla paikalleen.
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Parru - 31.12.2014, 14:21:38
Dodi.  Työsylinterihän sieltä oli korkannu.

Tuli toinen probleemi, ilmeisesti heitti Ajoneston päälle. Kaukosäädöllä koitin rämpätä mut ei vaan. Millä sen saa pois jotain muuta kautta?
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: Parru - 11.01.2015, 15:36:11
Dodi. Eli joku v##un tamppooni oli laittanut jarrunestesäiliöön laatikkoöljyä...

No sen seurauksena tosiaan työsylinteri ja pääsylinteri meni vaihtoon ja tietenki koko järjestelmän huuhtelu . Seuraavan kerran tarkistan myös kaikki konehuoneen säiliöt ku vaihdan autoa ;D >:(
Otsikko: Vs: 850 2.4 kytkinongelma
Kirjoitti: RaneHoo - 11.01.2015, 22:18:30
Olisin jarruista huolissani jo nyt jos säiliö on yhteinen (oma oli automaatti). Kumeja vaihtamatta voi pettää milloin tahansa.