Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Perkkio75 - 27.12.2014, 13:26:35
-
Volvo 850 t5r vm95 antaa seiska pistokkeesta vikakoodin 122 Temp. sensor interval too long ,mitäs tämä nyt käytännössä oikein merkkaa? voisko joku selventää pölkkypäälle? auto rupeaa humppaan tyhjäkäynnillä hetkenpäästä kun auto ajettu tallista ulkoilmaan,oireet katoaa moottorin lämmitessä.Otsikon vikakoodi oli ainoa mitä sain pistokkeesta ulos mahtaneeko olla yhteyttä tuon humputtelun kans ,samalla kun se tyhjäkäynti ns humputtaa niin seokset vetää samalla laihalle.
-
Veikkaisin että moottorin lämpöanturissa on oikeasti vikaa tai sen liitin on hapettunut.
Omassa oli joskus sama vika ja se korjaantui rassaamalla se anturin liitin siitä termostaatin läheltä. Arvailuahan tämä on mutta noin minulla.
-
vaikuttiko se tyhjäkäyntiin?
-
Kyllä. Luulisin että anturi antoi liian lämmintä tietoa jolloin kone ei käy kylmänä kunnolla?
-
No täytyypä taikinoida uusi anturi heti kärkeen ja kattoa mikä on diagnoosi sen jälkeen..
-
Meikäläisen edellisestä kulkimesta, joka oli kanssa -95 mallinen 850, sai tuon 1-2-2 koodin lähes joka kerta kun niitä luki. Siinä se ei aiheuttanut mitään oireita tyhjäkäyntiin tai muuhunkaan. Anturikin vaihdettiin, mutta koodi kummitteli loppuun asti :)
-
Uusi anturi paikallansa ja humputtelut loppu siihen.
-
Näissä usein tekee erilaisia oireita tuo lämpöanturi. Ei vaadi kuin pienen katkoksen tai jms niin paletti on sekaisin.