Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Tommi_K - 28.12.2014, 16:18:11
-
Moro,
Mitähän on kyseiselle tuotteelle tapahtunut, kun ei kotisivut toimi ja Motonet myy vain jäljellä olevia yksilöitä?
Ideahan on mitä loistavin. Pelkästään "lohko"lämmittimelle varatulla pistorasialla pystyy käyttämään sekä moottorinlämmitintä, että sisätilanlämmitintä (pienellä teholla). Leevi siis vaihtoi lämmityskohdetta lohkon ja sisätilan lämmön välillä.
Onko Leevissä jotain teknistä ongelmaa, vai onko isoilla merkeillä (Defa ja Calix) jotain vastaavaa tuotetta. Itse en ole kyllä löytänyt moista.
Että ostaisiko Leevin, kun niitä vielä jotenkin saa, vai millä korvaisin tuon työpaikan tai kotipihan lämmitystolppapaikalla olevan autoni lämmitysongelman?
Tommi
-
Jostain muistan lukeneeni, että nämä jaksotus"systeemit" olisivat aiheuttaneet ennenaikaista vastuksien särkymistä ::)
-
Okei, tuohan on itse asiassa ihan ymmärrettävää, jos ainoastaan releillä pätkitään. Siinä pitäisi vissiin olla "pehmeämpi" kytkentätapa, joka ennenvanhaan tehtiin kai tyristorilla tai triacilla. Tosin niissä komponenteissa taitaa olla ongelmana lämmönmuodostuminen.
Jos nyt vielä jatketaan, onko kenelläkään foorumilaisella kyseistä yksikköä käytössä?
-
Joskus harkitsin tuota kun työpaikan tolpassa ei saa sisälämmitintiä pitää päällä.. (Pidän ykkösellä ::) )
Alkoi vaan mietityttämään lämmityksen pätkitys juurikin että liekö tekee vastukselle hyvää pidemmän päälle.
-
Joskus harkitsin tuota kun työpaikan tolpassa ei saa sisälämmitintiä pitää päällä.. (Pidän ykkösellä ::) )
Alkoi vaan mietityttämään lämmityksen pätkitys juurikin että liekö tekee vastukselle hyvää pidemmän päälle.
Volvostani kärähti lohkolämmittimen vastus juurikin tuon jaksotuksen vuoksi, ei kestänyt silloisen taloyhtiön 5 minuuttia päällä / 5 minuuttia pois jaksotusta.
-
Exään laitatutin ostohetkellä lohkolämmittimen ja sen ohjekirjassa oli oikein kielto käyttää noita jaksottavia tolppia.
Meillä on töissä lämpötilaan sidoksissa oleva jaksotus joka -15C jälkeen muuttuu jatkuvaksi. Viiden vuoden ajan jonka auto oli minulla vastus kesti, mutta tuskin se tykkäsikään siitä.
-
Kiitos vastanneille - nyt ymmärrän ongelman luonteen täysin.
Tommi