Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hessumasa - 30.12.2014, 08:08:45

Otsikko: Volvo V70 Käyntihäiriöt
Kirjoitti: hessumasa - 30.12.2014, 08:08:45
Elikkä V70 -00 2,4 170 hv aut. aj.345 tkm.

Kaasuläppäkotelo vaihdettu n.300 tkm:n kohdalla (Volvolla asennettu ohjelma,tiedoksi) ja auto pelas  pari vuotta moitteettomasti.  Auto hieman oikutteli eli nyki alk 26.12. ja nyt ajaminen on lähes mahdotonta. Lähtee käyntiin, mutta ei tottele kaasua. Nurkka-ajossa kierrokset pomppi 1500-2500 välillä villisti > syttyi moottorisymboli keltaisena > vähän ajan päästä vikavalo sammui ja taas totteli kaaasua vähän aikaa. Sammuilee helposti. Sain kaksi vikakoodia ulos P1670 ja  P0336. Jälkimmäinen on kampiakselin asentotunnistimen toimintaongelmaan liittyvä.

Tietääkös kukaan sanoa, että onko toi P0336 syy vai seuraus ja mihin toi P1670 viittaa??
Otsikko: Vs: Volvo V70 Käyntihäiriöt
Kirjoitti: Chili - 30.12.2014, 10:00:28
Kokeile starttisprayllä tai jarrucleanerillä ruiskuttelua ympäri imusarjaa ja sen putkistoja - eliminoi mahdolliset imuvuodot. Siis kone käyntiin ja suhauttele imupuolelle spraytä. Kierrokset eivät saa reagoida. Jos nousevat, niin etsi se imuvuotopaikka ja korjaa.
Otsikko: Vs: Volvo V70 Käyntihäiriöt
Kirjoitti: hessumasa - 30.12.2014, 10:49:05
Kiitos vinkistä, pitänee kokeilla. Mutta onko niin, että mainitsemani vikakoodit ovat vain yleistietoa käyntihäiriöistä. Sen verran lisäinfoa, että paikallaan käytettynä toisinaan tottelee kaasua ihan ok, ja joskus hieman röpöttää alakierroksilla. Kierrokset eivät jää päälle, vaan laskee sinne 800 paikkeille aika normaalisti, mikä ei viittaa ilmavuotoihin. Kuvaukseni kierrosten sekoilusta voisi paremmin selventää "rytmihäiriöitä". En ole vastaavaa volvossani koskaan nähnyt (olen 200 tkm sillä ajanut) ja tämä on tapahtunut vasta yhden kerran.
Otsikko: Vs: Volvo V70 Käyntihäiriöt
Kirjoitti: Chili - 30.12.2014, 22:53:05
Kampiakselinasentotunnistimen häiriö lienee ainakin todellinen. Halpa korjaus olisi, jos vedät nippusiteellä sytytyksen johdotukset ja sen tunnistimen johdotuksen erilleen - etteivät häiritse toisiaan.

Jos sekään ei auta, niin irroita tunnistin ja putsaa sen pää ja kiinnityspistekin hyvin. Ja sehän löytyy vauhtipyörän päältä.