Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mepi - 30.12.2014, 15:11:19

Otsikko: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: Mepi - 30.12.2014, 15:11:19
Eilen työpäivän seisomisen jälkeen kun auton käynnisti, alkoi se pröpöttää ja täristä tyhjäkäynnillä ja vikavalo syttyi sekä otsikonmukainen teksti näyttöön. Auto ajettiin varovasti muutama kilometri siniselle. Vikakoodeja oli: ECM-120D, ECM-121B, ECM-216D.

Vika löytyi huohotinputkesta, se oli mennyt poikki. Uusi osa 8692217 26€ löytyi heti hyllystä ja se uusittiin. Vaati kuulemma imusarjan raotusta.

Loppujen lopuksi auto toimii ja tuli nopeasti kuntoon. 134€ kokonaiskustannus

Kuvassa letku no. 6
(http://i190.photobucket.com/albums/z238/Mepi86/VRCF%20julkinen/B56682DD-26AD-4CF0-BC75-BEB9711F8922.png_zps6rp6emqh.jpeg) (http://s190.photobucket.com/user/Mepi86/media/VRCF%20julkinen/B56682DD-26AD-4CF0-BC75-BEB9711F8922.png_zps6rp6emqh.jpeg.html)

Muita aiheita liittyen 2.5T moottorin huohotinputkeen:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40062.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49276.0
Otsikko: Vs: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: Stade - 30.12.2014, 19:41:32
Taitaa olla yleinen vikakohta, mulla vaihdettiin sama putki tämän vuoden tammikuussa Lohjan Sinisellä ennenkun alkoi antamaan vikakoodia.
Otsikko: Vs: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: sandux - 30.12.2014, 21:23:23
Eilen työpäivän seisomisen jälkeen kun auton käynnisti, alkoi se pröpöttää ja täristä tyhjäkäynnillä ja vikavalo syttyi sekä otsikonmukainen teksti näyttöön. Auto ajettiin varovasti muutama kilometri siniselle. Vikakoodeja oli: ECM-120D, ECM-121B, ECM-216D.

Vika löytyi huohotinputkesta, se oli mennyt poikki. Uusi osa 8692217 26€ löytyi heti hyllystä ja se uusittiin. Vaati kuulemma imusarjan raotusta.

Loppujen lopuksi auto toimii ja tuli nopeasti kuntoon. 134€ kokonaiskustannus

Kuvassa letku no. 6
(http://i190.photobucket.com/albums/z238/Mepi86/VRCF%20julkinen/B56682DD-26AD-4CF0-BC75-BEB9711F8922.png_zps6rp6emqh.jpeg) (http://s190.photobucket.com/user/Mepi86/media/VRCF%20julkinen/B56682DD-26AD-4CF0-BC75-BEB9711F8922.png_zps6rp6emqh.jpeg.html)

Jännä et sulle tuli tosta vikakoodi. Itellä oli sama putki ollu poikki jo jonkun aikaa ja ainut oire oli öljyn haju auton sammuttamisen jälkeen. Ei siinä imusarjaa tarvii kyl irrotella, suutintukki pois niin mahtuu jo isompikouranenkin vaihtamaan sen putken. Asia erikseen jos vaihtaa sen huohotinpöntön. Onneks ei nyt ollu mikään ryöväyshinta työstä sulla
Otsikko: Vs: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: ralli art - 31.12.2014, 06:46:15
Ite oon aina vaihellu tuon putken irroittamatta suutintukkia tai imusarjaa,ohjeet vissiin neuvoo irroittaa imusarjaa mutta onnistuu varsin hienosti ilmankin.tapoja vaihtaa on yhtä monta kuin asentamaan.ja korvaava putki on tehty kumista eikä jätemuovista niin kuin alkuperäinen,joten käytännössä ongelma poistuu pysyvästi.
Otsikko: Vs: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: Mepi - 31.12.2014, 09:51:51
Omasta '05 2.5T:stä oli näköjään mennyt haitarimallinen muovinen huohotinletku poikki. Menin samantien käyttöautolle hakemaan uutta, joka löytyi hyllystä kumiseksi muutettuna 27e hintaan.
 
Vanhassa letkussa on siis tehtaalla havaittu puute lämmön kestävyyden kanssa, koska materiaali on päätetty vaihtaa. Jos on käyntihäiriöitä, heikkoa vetoa ym. kannattaa tarkistaa ilmavuodon takia.

Lainattu "MS940" viesti toisesta aiheesta
Otsikko: Vs: V70 2.5T Moottorijärj. vaatii huollon - huohotinputki poikki
Kirjoitti: v_stone - 10.07.2016, 23:02:25
Pakottava tarve jakaa oma kokemus viikonlopulta. Perjantai-iltana huomasin öljyisen tuoksun auton vieressä. Pellin alle kun kurkkasi niin huohotinputki ihan riekaleina.
Uusi löytyi heti siniseltä hyllystä, 27€ ja vaihto 15min homma. Ei tarvi irrottaa imusarjaa vaikka niin pelotellaankin. Ahtoputkesta klemmari ja kaksi ruuvia. Venttiilikopan päältä muovi pois, 6 ruuvia. Vanha putki pois ja uusi tilalle.