Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: petskula - 30.12.2014, 17:31:52
-
No, nytpä ihmeen näki kun wanhuksessa on joku vika. Lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta käy about 30 sekkaa-minuutin ajan röpöttäen ja sen jälkeen käynti normaalia. Vähän samoin kuin jos olis tehnyt ylihuolellisen moottoripesun ja virranjakaja saanut märkää. Tarkkanenäinen havainnoitsija auton ulkopuolella väittää, että samalla tuoksahtais pakokaasut rikkaalta.
Koodihan sanoo ympäripyöreästi, että seos on liian rikas tai laiha, mutta mikä tuon voisi aiheuttaa ? Tulpat, sytkäjohtimet, pyörijä ja jakajan kansi OK tai siis tsekattu/uusittu jokin aika sitten ihan perushuoltomielessä.
Käytös samanlaista on pakkasta tai ei. Käyntilämpöisellä koneella ei käynnistettäessä oireile.
-
Lämpötila-anturi?
-
Pitäis varmaan kahlata nettiä, mutta ajan säästämiseksi kysyn missä moinen sijaitsee ja miten sen kunto mitataan ?
Edit: Tässä sitä juttua tuostakin taitaa olla,,,
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#EngineTemperatureSensors
-
Jep. Löytyy myös FAQ osiosta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0. Itse anturi on imusarjan alla kolmospytyn kohdalla, valkoinen liitin.
-
Thanks, tutkitaanpa tuota mysteeriota kun tuli tässä tallittomallekin taas sopivat asennuskelit pakkasten mentyä. Tervetuloa kevät [emoji6]
Tapatalkista iKälättimellä