Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: RuuBBe - 30.12.2014, 18:32:22
-
Morjes! Tarvis pientä jelppiä volvon käynnistykseen liittyen. Sama tapahtuu joka talvi elikkä välillä lähtee kovillakin pakkasella hyvin käymään, mutta nyt joutuu sahaamaan vaikka kone olisi jo lämmin. Viimetalvena oli samaa ongelmaa ja lähti sitten ajallaan käynnistyyn taas hyvin. Huonosti selitetty, mutta etteköhän tajua. Kiitoksia etukäteen jos jollain olisi ongelmaan ratkaisu niin ei tarvisi taas tätä talvee hermoilla.
-
Syöttöpumpun ennakko vaikuttaa tuohon enemmän kuin voin tässä tekstin kautta sitä kyllin painottaa. Sekä jossain määrin suutinkärkien kunto.
-
Saattaa tuo johtua ilmavuodostakin. Ei tuo oma 945 ainakaan lähtenyt käyntiin lämmittämättä -20 pakkasesta, vaikka ennakko säädetty 0.95mm, sekä uudet hehkut ja suuttimenkärjet.
Mutta jos tuo on ollut lämmityksessä niin käynnistyy hyvin ja ei lämpimälläkään koneella tarvi sahata....
-
Siis eikös tuossa nyt ollu lämpimänä sahaamisesta kyse...
-
Itellä aiheutti kenkkuileva hehkurele tuon tyyppistä ongelmaa ex-ysissä. Kylmänä hehkutti ihan normaalisti, ja lämpimänä jätti välillä sitten hehkuttamatta. Vaihdoin sitten hehkureleen lämpötilan anturin kannen päästä, muistaakseni sillä sitten alkoi pelaamaan hehkutus normaalisti.
-
Suutinkärjet vaihdettu ja suuttimet huollettu puolisen vuotta sitten. Pumpun ennakko toki vois olla, mutta miten se ees taas pomppii sielä? Kun aina aikanaan alkanu käynnistyyn hyvin ilman koskemista. Ja oli kone lämmin taikka kylmä niin samallalailla saa sahata, itellä ei ole ikinä edes lämpösenä hehkuttanut ? Laitoin enne suodatinta läpinäkyvää letkua niin ilmaa näyttäisi vetävän ja suodattimen jäljeenkin näkyy noin 5cm ilma kohtia aikaajoin. Onko mitään paikkaa mistä yleensä saa ilmaa vai sattumalta jostain päin putkistoo?
-
Jos kyseessä 740 niin tankkilaitteen läpivienti lahonnut, mutta voihan siellä olla polttoaine-putkikin mädäntynyt ja alkanut vuotamaan välistä. Tankkilaitteen letkut varmaan kannattaa ensin tarkistaa.
-
Jos kyseessä 740
Käsittääkseni myös alkupään yseissä on vielä se peltinen. Mulla -93 on kyllä jo muovia, tosin linjat alko olla aika valmiin näköset niin tein ennakkohuoltoa ja vedin imuputken alusta loppuun letkulla.
-
Joo pitää tutkia kun kerkiää. Auto on 740 ja -91 mallia.