Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvossavoimaa - 31.12.2014, 00:03:02
-
ajovalot on bi xenonit ja pitkät normi halogeenit ja toimii moitteetta kuin myös muutkin valot.
Ilmoitellut pitkin syksyä alhaisesta akkujännitteestä,mutta lähtenyt silti hyvin käyntiin.
Nyt kuitenkin pimeni ajovalot ilman ennakkovaroitusta Otin umpiot pöydälle
polttimot pois,mutta minkä näköiseksi menee rikkoutuneet polttimot ja kuitenkin molemmat yhtä aikaa
n.20 kilometrin matkalla pimeäksi.(näissä on kellertävä tuo lasin sisällä oleva laajempi kohta)
Oisko ihan sattumaa vai olisiko mahdollisesti jotain muuta.
releitä löysin cemin kyljestä kaksi.
toinen napsahtaa kun laittaa virran ja toinen valokatkaisiasta
Voisko mitata tuleeko jännite umpion liittimelle asti ja mitkähän nastat on lähivaloille?
-
No lasi tuubin puolessa välissä on sellanen pallukka joka menee piki mustaksi ku polsa on rikki,ainakin hyvin useasti. Kokeile vaikka yhdellä uudella polttimolla syttyykö?
-
Ainakin tossa yhdessä jälkiasennussarjassa palaneessa ja ehjässä ei ollut ulkoisesti mitään eroa.
-
Itsellä loppui tosi nopeasti peräkanaa omasta D2R polttimot. Meni todella nopeasti violeteiksi. Näissä myös ollut sitä että ehtoo puolella ollu poltin on hajoittanut ballastejakin :-\
-
Lähtiessä oli aivan normaalit,mutta palatessa katokseen ajaessa huomasin että pimeää on. (n.20 km lenkki)
Toimineet aivan normaalisti siihen saakka ilman värisävyn muutoksia.
täytyy odotella josko olisi jollain tietoa mihin nastaan jännite liittimellä tulee.
-
näyttöön tulee kuitenkin varoitus ilmoitus "polttimovika lähivalo"
-
Aika kaukaa haettu tuo arvio että olisivat molemmat pimentyneet. Sulakkeet nyt ainakin pitäisi tarkistaa.
-
Sulakkeet tarkastettu.
Katoksesta lähtee niin näkee kyllä kun valot syttyvät.
palatessa sama juttu.
-
Ok, eli ainakin hetkeksi syttyvät.
-
Eivät syty enään laisinkaan.
-
elikkäs lähtiessä syttyivät (näkee selvästi kun auto seinästä 15 cm irti.)
palasin reissusta n. 20 km ja ajoin auton katokseen huomasin ajovalojen olevan pimeänä.
eivät ole sen jälkeen antaneet mitään elonmerkkejä.
-
Sulakkeitahan on sitten useampi... kojelaudan päässä oleva sulake rasia sulake nro 38 ja moottoritilassa sulakeet 17 ja 18. oletko tarkistanut kaikki nämä sulakkeet?
-
Kiitokset Jantuselle.
Sulakkeita katsellessa en huomannut tuota n:o 38 sulaketta ja se oli kärvähtänyt.
Nyt keulalla tuttu ilme.
Mikähän olisi voinut käräyttää tuon sulakkeen.
Kokoa näytti olevan 15 A
-
Kiitokset Jantuselle.
Sulakkeita katsellessa en huomannut tuota n:o 38 sulaketta ja se oli kärvähtänyt.
Nyt keulalla tuttu ilme.
Mikähän olisi voinut käräyttää tuon sulakkeen.
Kokoa näytti olevan 15 A
eipä siihen mitään ihmettä tarvita alkuperänen sulake ja paljon kilsoja alla.. vaikka valojen vaihdon tuoma piikki on katkassu kamelin selän... tasavirta kuluttaa.
-
Mieleen tulee eräs tapaus jossa oli käynyt aivan samalla tavoin... toinen polttimoista oli aivan lopussa, sitä veikkailtiin syyksi, mutta varmaksi ei voi sanoa, että se oli sulakkeen polttanut. Vaihdettiin kuitenkin uusi polttimo se tilalle. (asiakas oli itse vaihtanut jo toisen polttimon, vikaa selvittäessään)