Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Uusivolvomies - 31.12.2014, 13:17:13

Otsikko: V50 2.0d lähtee huonosti käyntiin; Korjattu /startti paskana
Kirjoitti: Uusivolvomies - 31.12.2014, 13:17:13
Hellurei ja hellät tunteet!

Volvoni on taas murheen murtama, minä myös...

Pitemmän aikaa ollut käynnistysongelmia, sekä kylmänä että lämpimänä, että kaasulla pitää avittaa / käytti webastoa tai ei
Nyt tänään alkoi sitten heitteleen nesteen lämpötila aika nopeaa 0:sta normaaliin.

Voiko nuo olla mitenkään kytköksissä toisiinsa? Normaalia on että jos lämpötilan-anturi on rikki, niin auto luulee että pihalla on lämmin ja siksi lähtee huonosti käyntiin.

Vikakoodeja ei ainakaan viimeviikolla ollut, mutta voiko nuo ennemmin olevat käynnistysongelmat johtua tuosta lämpötila-anturista? Joka on tosin ennen toiminut oikeen, tänään vaan alkoi reistailemaan.

Auto siis Volvo V50 2.0d -05

Kiitos!
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: volvotdi - 31.12.2014, 17:47:18
Hellurei ja hellät tunteet!

Volvoni on taas murheen murtama, minä myös...
 
https://www.youtube.com/watch?v=NazFviYwLhY

En omista Peugeottia, mutta Volvo ääntelee samalla lailla, ja olis mukava tietää mikä tuo mötikkä on mistä tuo ääni tulee Videolla 30 sekunnin kohdalla. Ennen kuulu vaan sammuttamisen jälkeen, nykyään kun sahaa käyntiin, kone käy epätasasesti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm, ja ääntä kuuluu myös koneen käydessä.

Oon aika toivoton..... auto siis Volvo V50 2.0d -05

Kiitos!

Tuo täk täk täk täk ääni on turbon siipien säätömoottori, mutta juuri tuossa 30s kohdalla veikkaisin kaasuläpän jumiutumista ( sammutusläppä toiselta nimeltään). Siellä on töhnää johtuen EGR:stä ja "läppä" jää jumiin ja moottori ei saa ilmaa. Vikakoodeja ei tule, mutta tuohon auttaa putsaus ja jopa hiominen "läppää" väljemmäksi runkoon.
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Uusivolvomies - 01.01.2015, 19:02:33
(https://lh5.googleusercontent.com/-uSAe5_hk2sU/VKV8-GA3C4I/AAAAAAAAAKY/xn17mA9JF6Y/s512/IMAG02601.jpg)



Itseasiassa tuo kuvassa näkyvä mötikkä siinä ääntelee. Itseasiassa epäilys on polttoainepuolella, kun ilmakuplia kulkee polttoaineletkuissa. Eli mikä osa on tuo kuvassa oleva?
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: volvotdi - 01.01.2015, 23:12:16
(https://lh5.googleusercontent.com/-uSAe5_hk2sU/VKV8-GA3C4I/AAAAAAAAAKY/xn17mA9JF6Y/s512/IMAG02601.jpg)



Itseasiassa tuo kuvassa näkyvä mötikkä siinä ääntelee. Itseasiassa epäilys on polttoainepuolella, kun ilmakuplia kulkee polttoaineletkuissa. Eli mikä osa on tuo kuvassa oleva?

Ei pysty hahmottamaan tuon enempää kuin, että osa on alipainesolenoidi. Seuraa alipaineletkua jospa menisi kaasuläpälle... Ääntä tuo ei saisi pitää!
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: popmka - 02.01.2015, 08:34:46
Tuo vaikuttaa turbon toimintaan 74 ekuva oli parivuotta sitten marmoritiskillä turbon alipaine venttiili mulla aiheutti sen että kun yritti kiihautta auto vain nyökkäsi ja tehoja ei ollut kun turbo ei lähtenyt mukkaan :'(
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Uusivolvomies - 02.01.2015, 10:21:26
Aivan.. Lisätäänpä tähän vielä että ilmakuplia näkyy olevan polttoaineletkuissa, voisiko tämä jotenkin olla kytköksissä polttoaineen syöttöön?

Aikasemmin auto toimi hyvin, ja tuo ääni kuului vain ja ainoastaan kun auton sammutti, mutta nykyään ääntelee auton ollessa käynnissä.

Voisiko olla sammutin paskana? Tai suuttimet?
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: mir0k - 02.01.2015, 10:41:36
Itsellä ilmenee pieniä ilmakuplia polttoaineletkussa, vaikka suodatin + tiivisteet vaihdettu ja järjestelmä ilmattu. Moottori toimii normaalisti.
Tuo kuvassa oleva osa näyttää paineenmuuntimelta/säätimeltä, eli on osa auton alipainejärjestelmää. Sentään pitäisi olla helppo vaihtaa.

Omassa autossa alipaineongelmat aiheuttivat sekä turbon pois jäämistä kuin myös jarrutehostuksen puutetta! (Itsellä tosin ongelma oli silloin alipainepumpussa.)
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Uusivolvomies - 02.01.2015, 14:38:43
Aivan, tuostakin on vasta vaihdettu pa-suodatin, ja sitä epäilinkin että ovatkohan ilmanneet oikein.. Mutta siis toimi senkin jälkeen jonkun aikaa.. Ja tuo samainen mötikkä särisi yhtäjaksoisesti myös ennen kuin se tuli tuohon tilaan, noin 20km jälkeen tyhjäkäynnillä äänsi niin julmetusti, yhtäjaksoisesti. Mutta kun sammutin auton, ja starttasin käyntiin niin ääni loppui.

Mutta nyt toimii kuin tuossa videolla, että ei surise nii maan perkeleesti, mutta kumminkin ääntelee ainakun auton sammuttaa + kun yrittää autoa härkkiä kaasulla että antais kierroksia..

Milläkähän nimellä tuota kannattaisi alkaa kyselemään? Ja onko nuo erilaitoksia jokaisessa autossa vai onko ns. hyllykamaa?
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: mir0k - 02.01.2015, 15:06:39
Ite kattoisin ehkä osanumeron siitä osasta mikä autossa kiinni. Ettei tuu mitään virhettä ja saa varmistettua mikä osa on kyseessä.  :)
Google osaa aika hyvin kertoa sen jälkeen jos numeron löydät siitä.
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Ayrton - 02.01.2015, 16:37:58
Kyllä se kuvan osa vaikuttaa egr:n paineenmuuntimelta, tässä google kuvatuksia pierburgin osasta https://www.google.fi/search?q=7.28328.07.0&biw=1201&bih=569&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RaymVMyeJIXmywO53IGgCw&ved=0CAcQ_AUoAg#imgdii=_

Kannattaa tosiaan varmistaa tuo nro vanhasta osasta. Ja noita saa kyllä tarvikkeenakin pierburgina (eli sama tuote kuin alkuperäinenkin).
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: m.volvonen - 02.01.2015, 17:10:37
Tuo osa on turbon siipien ohjausventtiili, eli n75 venttiili. En tiedä sopiiko siihen mikä tahansa vastaava vai pitääkö olla juuri omanlaisensa, noiden toimintaperiaate kun on kuitenkin sama.
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Uusivolvomies - 07.01.2015, 18:06:28
Hei taas!
Olen 335e köyhempi ja wetteriltä seuraavaa: 1 suuttimen liitin oli rikki, joten kävi vain 3:lla pytyllä, jotenka ei nostanut kierroksia.

Nyt toimii kuin unelma, siis kun auton saa käynttin.

Erittäin huonosti lähtee käyntiin ilman kaasupolkimen painamista, ja kyllä kun käyntiin lähtee niin edelleen tuo mötikkä ääntelee, mutta ei niin pahankuuloisesti. Mikä lieneekään, voiko se liittyä tuohon käynnistysongelmaan?

Eivät wetterillä ilmeisesti saaneet mitään vikakoodia tuolle ja en tuosta mötikästä muistanut kysyä sen tarkemmin.

Pitää huomenna soitella wetterille ja kysyä että huomasivatko, ettei oikein hyvin lähde käyntiin.. :)
Otsikko: Vs: V50 2.0d Kone käy huonosti ja kierrokset ei nouse yli 1000rpm
Kirjoitti: Uusivolvomies - 07.01.2015, 19:42:57
Kuvasin käynnistyksen videolle ja laitoin juutuubiin: https://www.youtube.com/watch?v=IOBSusHMvTs&feature=youtu.be
Otsikko: Vs: V50 2.0d lähtee huonosti käyntiin ja nesteen lämpötila heittelee?
Kirjoitti: Uusivolvomies - 11.01.2015, 12:30:58
Nyt kun edellinen vika saatiin korjattua niin muutin otsikkoa joka vastaa nykypäivää.