Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvokuski74 - 01.01.2015, 15:55:12
-
Moroo.Onko S80D5 vm-03 jakohihnan vaihtoväli tuo 160tkm/4 vuotta,vai mikä? :-X
-
Sehän se, ellei ole vanhemmalla 2.5tdi koneella. Tuolta löytyy tietoa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=275.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=275.0)
-
Mielestäni tuo km määrä on aika paljon. Itse ajaisin max 100tkm.
Minun autolla edellinen omistaja ajoi 120tkm ja remmi poikki!
-
120tkm/4v pidän omalle volvolle vaihtovälinä. Koko hihna ja pumppu sarja noin 400€ sinisellä
-
120tkm/4v pidän omalle volvolle vaihtovälinä. Koko hihna ja pumppu sarja noin 400€ sinisellä
Mites kiristin?
Vaihtovälihän on kumpi ensin täyttyy 160 tkm. tai 4v.
160tkm. on paljon, miettisin aiemmin vaihtoa.
-
Mites kiristin?
Vaihtovälihän on kumpi ensin täyttyy 160 tkm. tai 4v.
160tkm. on paljon, miettisin aiemmin vaihtoa.
Minä en ole juuri kuullut katkenneesta D5 koneen hihnoista. Sen verran paha juttu, että melua syntyisi. Vaihtoväli Saksassa on 8v ellen aivan väärin muista.
-
Moroo.Onko S80D5 vm-03 jakohihnan vaihtoväli tuo 160tkm/4 vuotta,vai mikä? :-X
Mustakin se on toi se vaihtoväli, vesipumppu kestää sen 300tkm jos on orkkis.
2 rullaa vaihdetaan samalla kun laitetaan uus hihna ja apulaiteiden hihna kannattaa vaihtaa samalla.
Uudemmissa on pitempi vaihtoväli.
Kyllä noita D5 koneita saa paskaksi kun jättää hihnan vaihtamatta.
-
D5:n ongelma on katkeava apulaitehihna, joka rikkoo mennessään jakohihnan. Juttelin tutun korjaamoyrittäjän kanssa ja sanoi, ettei ole kuullut itse jakohihnoista pahaa.
Jakohihna ja kiristimet Motonetissä 120 euroa, vesipumppu 49,90 e, moniurahihna 29,90 e. Vaihtotyö liikkeessä 2 h eli jotain 120-200 euroa paikasta riippuen. Ei kovin kallis investointi.
-
Mun autossa oli remmi poikki. Kiristin, rullat, apulaitehihna olivat ehjiä :-\
Remmi oli kuin olisi saksilla leikattu poikki.
Onneksi isolta tuholta vältyttiin ELK
Ostin siis auton rikkinäisenä. Oli menossa paaliin. Korjaamon arvio oli 5000€
-
Tuo Motonetin hihna saattaa olla tuurilla "Gates", "Contitech", "Ina" tms. ja laadultaan ok. Ihan halvinta ei ehkä kannata hankkia. Joissain vesipumpuissa on motonet-mallissa enemmän löysää uutena luin paikallaanolevassa alkuperäisessä. Sentakia on välillä jäänyt vaihtamatta.
Apulaitehihna harvoin varsinaisesti katkeaa, mutta kääntörullista, laturin vapaakytkimestä ym johtuvista syistä saattaa kulua pinta puhki tai hihna ajautuu sivuun tms. Sisällä on aika vahvaa narua joka mielellään ajautuu kampiakselin juureen jakohihna alle.
-
Hihna, apulaitehihna ja rullat.
Kaikki orkis osia 320€
VMS racing kangasala
-
Ebayssä näyttää olevan vesipumppuineen sarjat Gatesilla tai Contitechilla noin 130 euroa, eli kolmanneksen motonetittä halvempia.
Motonetin vesipumpun toki voi hypistellä heti siinä tiskilläkin.
-
Ebayssä näyttää olevan vesipumppuineen sarjat Gatesilla tai Contitechilla noin 130 euroa, eli kolmanneksen motonetittä halvempia.
Motonetin vesipumpun toki voi hypistellä heti siinä tiskilläkin.
Ilomielin kuulisin kommentteja noista kestävistä "ebayn" halvoista versioista. Siis ovatko "aikuisten oikeesti" noita "tunnettuja" merkkejä. Vaiko tunnettuja merkkejä ilman että valmistusmaata mainitaan...
-
Hihna, apulaitehihna ja rullat.
Kaikki orkis osia 320€
VMS racing kangasala
Unohtu mainita että työt kuulu tuohon 320€
-
just kävin sinisellä teetättämässä täys rempan jakopäähän kaikki osat alkuperäiset mikä ehdottamasti kannattaa saat osille +työlle 1v.takuun
osat oli kaikki 570€+työ 285€ eli 855€ oli 300tkm huolto jos meinaa pitää auton itsellä niin ehdottamasti alkuperäiset osat!
-
Volvo ei tee jakohihnoja eikä niitä rullia. Olisikohan alkuperäisessä hihnassa lukenut välillä Contitech ja välillä Gates. Rullissa lukee Ina, vesipumpussa Aisin, jne...
-
Kyllähän jakohihna hommissa hintahaitari melkoinen.Pyysin tarjouksen siniseltä ja parista muusta korjaamosta.Volvo liikkeen hinta 800e sis moniurahihnan,vesipumpun,nesteet.Halvin oli ad liike.520e samoilla osilla.Inan hihna ja rullat näytti olevan,eli laatu kamaa.Vesipumpusta en kysynyt,kenen valmistama on.Mutta työlle ja osille takuu 2v.Eivät luulisi ihan pilipali osia käyttävän.Loppulasku oli kyllä 600e,kun annoin luvan vaihtaa moniurahihnan rullan ja kiristimen,piti lievää ääntä.
-
just kävin sinisellä teetättämässä täys rempan jakopäähän kaikki osat alkuperäiset mikä ehdottamasti kannattaa saat osille +työlle 1v.takuun
osat oli kaikki 570€+työ 285€ eli 855€ oli 300tkm huolto jos meinaa pitää auton itsellä niin ehdottamasti alkuperäiset osat!
Kallis huolto, jonka tekijä ei muita enempää luota siihen, että osat kestää vaihtovälin verran... Säästää puolet ja tekee laadukkailla tarvikeosilla jossain muualla ;) Osilla lienee samat takuut lähes joka paikassa ja ammattilainen joutuu vastaamaan myös työstään, luki haalareissa Volvo tai ei.
-
Motonetin osilla olen ajanut 150-160tkm ilman ongelmia d5:sessa. Iän puolesta ei mene ku 2 vuoden välein joutuu vaihtamaan n.80tkm tulee vuodessa.
-
ei tee volvo hihnoja eikä muutakaan mutta jos haluaa pitää volvon alkuperäisenä niin volvo huolto aina voi olla itsekin varma että toimii,jos pelailee viimeisten eurojen kanssa mitä hankkii volvon mulla jo ollut volvot vudesta 1971asti ja aina volvo huolto,rahaa palaa ei väliä suomen pankki painaa uutta!