Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: SummumD5 - 03.01.2015, 19:27:37
-
Mistä kannattais kysellä tuollaista vasemman puolen ajovaloumpiota?
Osanumero 31265698
Entä mitä eroa noissa umpioissa on eri varaosanumeroin,ainakin päällisin puolin samannäköisiä xenon umpioita.
-
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-volvo/v50-mw.html
-
Eipä löydy xenon umpioita noista paikoista ja toi jälkimmäinenkin paikka myy ulkomaille tarkoitettuja,oikeanpuoliseen liikenteeseen..
-
Sitten varmaan maahantyuoja tai ebay ??
Pistetään vielä linkki ko. sivuille:
http://www.topautoosat.fi/bosch-1152178.html
-
Eipä löydy xenon umpioita noista paikoista ja toi jälkimmäinenkin paikka myy ulkomaille tarkoitettuja,oikeanpuoliseen liikenteeseen..
Xenoneista tiedä, mutta halogeeneissa on mahdolista vaihtaa "liikenteenpuolta" sieltä umpion sisältä. Ohjeet löytyy käyttäohjekirjasta..
-
Moi,
Just tilasin vm 09 autoon umpion purkaamon kautta: http://www.varaosahaku.fi/
Kannattaa tosiaan varmistaa siitä umpiosta oikeat koodit, ne on käsittääkseni vaihtunu just tuossa 08-09 vuosimalleissa.
Kalliitahan nuo on, marmorilla olis maksanu ~1000 euroa, purkaamon kautta sai A-luokkaisen vajaalla 400eurolla.
Tuota uudempaa mallia ei tahdo löytää ebayn/ulkomaan kautta millään, vanhaa mallia löytyy orginaalina ja tarvikeosana paremmin.
-
Joo niitä näyttää olevan eri osanumeroin juuri 08-10 malleihin.
Osa niistä xenon-umpioista DS1 ja osa DS2 polttimoin.
Ikävää alkaa aukaseenkin umpio ja alkaa sisuskaluja vasemmanpuoliseen liikenteeseen sopivaks,mieluummin etsii suoraan sopivan.
Olikos sulla se -09 niin 31265698 numeroinen? vai mikä?
-
Ainakin parkki noissa muuttui erinäköiseksi (ulkoapäin katsottuna) jos vertaan omia S40:siä, vuosimallit -04 ja -10...
-
Jos jollain muullakin on huurtumista xenon umpioissa,niin kannattaa ottaa vilkun puoleinen kumiventtiili pois ja tulpata reikä esim. teipillä tukkoon
Johtoliitin myös teipata tukkoon kunnolla ja laittaa oikealta alhaalla kumiventtiilin tilalle pätkä sopivaa letkua ja tiskiallas täyteen kädenlämpöistä vettä.
Sitten puhallella letkuun ja pitää umpioo saumoista vedessä ja katsoa mistä kuplii..näin selviää ne kohdat joista vuotaa,joka aiheuttaa huurtumista sisälle umpiossa.
Mustalla sikaflexillä kantsii käydä vuotokohdat läpi.
-
Tilasin sumuvaloumpion www.avaldi.ee siellä taisi olla myös ajovaloumpioitakin, moottorilla ja ilman.