Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Valmet-20 - 04.01.2015, 11:56:00

Otsikko: V70 D5 2003 Päästöjä liikaa, moottori vaatii huollon
Kirjoitti: Valmet-20 - 04.01.2015, 11:56:00
Kesken ajon tällainen viesti. Samalla oli polttanut sulakkeen nro 11 (20A) moottorin sulakerasiasta. Google kertoi, että todennäköisesti imuilman lämmitysvastus rikki siinä turbon viereisessä ahtoletkussa. Hommasin uuden vastuksen ja ennen asennusta mittasin molempien vastisarvot ja ne olivat lähes samat. Joten en vaihtanut osaa.

Ajelin jonkin aikaa lämmitysvastuksen pistoke irrotettuna ja uusi sulake paikallaan. Ei ongelmaa. Nyt pistoke on kiinni ja sulake paikallaan. En ole ehtinut vielä testata kestääkö.

Missä vika voisi olla, kun ilmoittaa liikaa päästöjä? EGR ei ole tukossa.
Otsikko: Vs: V70 D5 2003 Päästöjä liikaa, moottori vaatii huollon
Kirjoitti: Duke - 05.01.2015, 00:35:44
Vikakoodit nollattu? Omasta otin töpselin irti ja uus sulake ja nollaus. Nyt jo 2v toiminu.
Otsikko: Vs: V70 D5 2003 Päästöjä liikaa, moottori vaatii huollon
Kirjoitti: jp_olli - 05.01.2015, 09:02:29
Saman sulakkeen kautta menee sähköt EGR- ja VNT-solenoideille, eli vikakoodien nollaus nyt vaikka ensin. Omassa entisessä V70 oli sama vika, tosin sulakkeen tilalla oli käytetty jotain jykevämpää lankaa ja johtosarjassa lämmitysvastuksen johdot olivat sulaneet toisiinsa kiinni.
Otsikko: Vs: V70 D5 2003 Päästöjä liikaa, moottori vaatii huollon
Kirjoitti: Valmet-20 - 05.01.2015, 09:55:30
En oikein tiedä, tuliko tuosta vikakoodeja, kun ei sytyttänyt sitä kolmiota. Pelkkä teksti, joka hävisi pois uudella sulakkeella. Nyt pysynyt poissa yhden päivän ajoilla. Tulikohan vain muuten sulakkeen tunnit täyteen ilman oikeaa vikaa? 358000km nyt ajettu. Aika pehmeä muuten se ahtoletku, kerran jo liimasin sen kokoon Liquosolilla...