Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: janne1984 - 23.05.2011, 18:47:30
-
elikkäs kyseinen auto teki temput liikenteessä. nyki ja paukutti ruiskussa eikä meinannu pysyä käynnissä ja lopulta sammui. vikakoodin lukia antaa viaksi nakutusanturin.. vaikuttaako kyseinen anturi mitenkään kyseiseen ongelmaan?
-
elikkä juu taisi vika olla siinä nakutusanturissa :) väihdoin eilen toisen anturin niin lähti hyvin käyntii ja pysy käynnissä eikä pätkinyt.. tarvii tänään kokeilla käyttää lämpöseksi se ja kattoa et pätkiikö silloin :) toivottavasti ei :D
-
muistithan kiristää sen nakuanturin oikeaan momenttiin että toimii niin kuin pitää...
sen nakutusanturin oikea momentti on 17nm...
-
kiristänyt momenttii.. täytyy kiristää.. äsken tulin tallista niin lämpösenä rupeaa temppuilemaa.. tarvii kuitenki kiristää momenttiin ja kokeilla sit miten toimii..
-
no nyt ei tule puolan liittimiin virtaa :-/
-
no nyt ei tule puolan liittimiin virtaa :-/
FAQ releet
-
nonii virta palasi. käyntii laittaa ja nopeasti painaa kaasua niin tussauttaa ruiskussa :( alkaa usko loppumaa :-\
-
Sytty taitaa olla päin vitukkoa... ootko ottanu tulpanjohtoja irti jakajasta useamman kuin yhden kerrallaan?
-
en ole. mulla kävi mielessä et olisko sytytysyksikkö/puola menny et antaa huonon kipinän.. ja tuntuu kun sen saa käyntii ettei kävis kaikilla pytyillä. ja sit alkaa tyhjäkäynti pomppimaa ja viimenää sammuu ja sit ei meinaa enää käyntii lähtä kunnolla..
-
saakohan se kunnolla bensaa...
-
niin sekin voi olla :-\ täytyykin huomenna tarkistaa asia.
-
lukasin pikasesti läpi mutta ei ainakaa silimää osunu mitää juttua vaihdetusta virranjakajasta ja pyärittäjästä
-
virranjakajan koppa ja pyöriä+piuhat ja tulpat on uudet :-/ joko se ei saa bensaa niinkun Ristus epäili tai sitten puolassa on jotan mätää.. letkut on ehjiä eikä vuoda ja antureiden pitäisi olla ehjiä. nää on niin mystisiä juttuja et pois alta. mut onneksi tällä sivustolla on ihmisiä kellä on mielenkiintoa ja halua auttaa :) kiitos niille.
-
nämä sähköviat on aina nii mukavia :)
-
todella mukavia.. nyt on bensan saanti selvitetty.. eli saa bensaa.. aukasin tulpat nii se nokeaa kaikki.. mistähän päin sitä rupeaisi seuraavaksi vikaa ettimään..??
-
mites se puola ettei olis sökönä ja sen takia ei sytytä kunnolla ?, niin ja jos kerta bensaa saa ja jakaja, tulpat ja johdot uudet niin tuo puola saattaa olla viallinen...
-
sitä mieki olen miettiny.. kun sais lainaks toisen puolan joltain et vois kokeilla ennenkun menee uutta ostamaa.
-
ei tua puala oo kovin kallis uutena :)
E: paitsi että siihe pitää vissii olla se ohjain yksikkö mukana tms
-
Toimiva auto viereen ja osia vaihtelemaan, tulee melko kalliiksi hakea tiskiltä kuin tiskiltä ne osat kun varaosa-autoja saa muutamalla satasella.
-
Toimiva auto viereen ja osia vaihtelemaan, tulee melko kalliiksi hakea tiskiltä kuin tiskiltä ne osat kun varaosa-autoja saa muutamalla satasella.
järkevintä tiätysti hommata varaosa auto mutta uudet osat saattaa kestää pitempään
-
ei se uus puola ja yksikkö ole kun jotain 70-80e koko paketti. et ei se nyt hirveen kallis ole.
-
ei tua puala oo kovin kallis uutena :)
E: paitsi että siihe pitää vissii olla se ohjain yksikkö mukana tms
vaparikoneissa on se puola/yksikkö samassa paketissa...ainoastaan turboissa on erillinen puola/yksikkö
-
motonetin sivuilta katoin ni puola ja sytytyspääteaste myydään erikseen sytytyspääteaste 49e ja puola 24.50e
-
vaparikoneissa on se puola/yksikkö samassa paketissa...ainoastaan turboissa on erillinen puola/yksikkö
motonetin sivuilta katoin ni puola ja sytytyspääteaste myydään erikseen sytytyspääteaste 49e ja puola 24.50e
kyllä molemmat oikeassa mutta veli jääkiekkoilija puhuu ihan ohjain yksiköstä mutta kyllä kipinän vahvistin ja puola myydään erikseen mutta ne lyyän kyllä yhdeksi paketiksi.
-
onko tuo sytytyspääteaste juuri se sytytyksen ohjainyksikkö? mikä heikentää kipinän ja auto alkaa käymää miten sattuu ja sitten sammuu?
-
on
-
kävin ostamassa sen ohjainyksikön.. eikä tule tulpille vieläkään kipinää.. eli seuraavaksi puola :)
-
no nyt kaveri toi puolan lainaksi! näyttäs pelaavan ajoin tollasen 2km matkan tankkaamaa ja toimi täysin pysy käynnissä eikä pöpöttäny.. kiitos kaikille jotka jaksoi pohtia kanssani kyseistä ongelmaa :) kirjoittelen lisää jos vika palaa niin mietitään että mitä sitten tehtäisiin :)
-
siinä puolan kupeessa on myös konkka joka kannattaa uusia myös.
-
nii se musta pieni mutikka mistä lähtee yksi musta johto?
-
nii se musta pieni mutikka mistä lähtee yksi musta johto?
se juuri
-
onko tietoa et paljon maksaa ja tarviiko hakea volvolta? ja toinen minkä nyt huomasin. niin puolanjohto kuumenee ajon aikana virranjakajankopan puolelta sellaselta 1-2cm matkalta ja puola lämpenee ajossa.. onko normaalia?
-
no jos se ei ihan tulikuumaksi lämpene niin on ihan normaalia
edit: luin nopeasti että puola lämpenee mutta jos se johto lämpiää niin silloin siinä voi olla kontaktihäiriö, eli saattaa olla huonosti kiinni tms..
-
ei se puola tulikuumaks kuumene et kyl siin kättä pystyy pitämää.. kiitos vinkistä. tarvii tarkastaa se piuha :)
-
vanha puolapaketti toimikin :) ja loppujen lopuksi koko vika johtu rikkinäisestä puolanjohdosta :pomo: vaik noin 3kk sit uusin kaikki piuhat. noh onneksi selvisi.. kiitos kaikille jotka viitsi miettiä kanssani tätä mystistä vikaa :)
-
vanha puolapaketti toimikin :) ja loppujen lopuksi koko vika johtu rikkinäisestä puolanjohdosta :pomo: vaik noin 3kk sit uusin kaikki piuhat. noh onneksi selvisi.. kiitos kaikille jotka viitsi miettiä kanssani tätä mystistä vikaa :)
olikohan se uus johto joku maanantain tuotos :D
-
taisi olla :) mitenhän saan ton otsikon muutettua tonne etusivulle et ongelma on korjattu?
-
taisi olla :) mitenhän saan ton otsikon muutettua tonne etusivulle et ongelma on korjattu?
sivun oikiasta laidasta Muokkaa ja siitä sitte otsikon kohtaan ( korjattu) tms :)