Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvokuski74 - 05.01.2015, 16:28:10

Otsikko: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 05.01.2015, 16:28:10
Kertokaas viisaammat automaatin toiminnasta,tasakaasulla esim.70kmh kierrokset aaltoilee hiukan (ei aina) onko tämä normaalia,muuten aski vaihtaa hyvin.Ei kai vaan mitään isompaa... ???
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Make - 05.01.2015, 17:05:54
Samoin kuin videon alussa? http://1drv.ms/13T1fXA
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: kabel - 05.01.2015, 18:52:58
Jos autossasi on DPF, niin sen polttotapahtuma ainakin tuollaista aiheuttaa.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 05.01.2015, 21:20:12
Juurikin siihen tyyliin kun videossa,ihan kun loota ei tietäs vaihtaako isommalle vai ei
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Lapari - 05.01.2015, 21:36:11
Tuota aaltoilua taitaa kysyä lähes jokainen tekniikasta kiinnostunut uusi volvoilija. Eli tuntuu olevan yleistä, että laatikko ei osaa päättää tuossa ~50-85kmh alueella pitääkö turbiini lukita vai ei. Eli et ole ainut jolla tuo toimii nuin. Toinen asia on onko se täysin normaalia vai viite jostakin. Jollakin oli heijaus loppunut venttiilikoneiston vaihdolla.

Semmoisen huomoin voit luultavasti tehdä, että cruice päällä ajaessa kierrokset ei heijaa.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Make - 05.01.2015, 21:56:09
Tuota aaltoilua taitaa kysyä lähes jokainen tekniikasta kiinnostunut uusi volvoilija. Eli tuntuu olevan yleistä, että laatikko ei osaa päättää tuossa ~50-85kmh alueella pitääkö turbiini lukita vai ei. Eli et ole ainut jolla tuo toimii nuin. Toinen asia on onko se täysin normaalia vai viite jostakin. Jollakin oli heijaus loppunut venttiilikoneiston vaihdolla.

Semmoisen huomoin voit luultavasti tehdä, että cruice päällä ajaessa kierrokset ei heijaa.
Sen verran tutkin asiaa että turbiinin ohjauksessa näkyy aaltoilua testerillä tuo eli ei mekaaninen juttu olisi. Kylmänä tekee tuota ja lämpimänä kun tulee lievää vasta mäkeä. Cruisen käyttö ei vaikuta asiaan.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 05.01.2015, 21:57:12
Joo oikeassa olet,cruise päällä ei heijaa
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 05.01.2015, 22:01:37
No joo..nyt kun asiaa pohdin niin lämpimällä kelillä +5 ei tehnyt ,tänään taas -10 lyhyt matka,niin kierrokset aaltoilivat ;)
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Lapari - 05.01.2015, 22:10:18
Niin, kaikilla kirjoittajilla heijaus tapahtuu hieman eri tavalla. Onhan tuo aika ärsyttävää, luulen että ei ole nuin ajateltu toimivan. Auttaisikohan opitujen arvojen nollaus, ohjelmiston päivitys ja opetusajo.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Mepi - 05.01.2015, 22:39:24
Ei se taida auttaa. 70-80 väli on semmoinen että turbiini ei lukkiudu isoimmalla vaihteella. Kruise päällä taitaa lukittua. Nopeuden kun nostaa karvan yli 80 mittarin mukaan niin jo menee lukkoon
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: dieselautoilia - 07.01.2015, 18:47:11
Kannattaa vaihdattaa öljyt vaihdelaatikkoon.itsellä loppui samanlainen vika sillä.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 07.01.2015, 20:18:54
Öljynvaihtoon menossa,ja muutenkin viime vaihdosta pian 100tkm,täytyy kusyä huollosta mitä meinaavat ???
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: mulugren - 07.01.2015, 23:13:18
saattaa kerran pari hakea mulla joskus. en kyllä muista että ihan noin kovasti ois koskaan hakenut kuin videon alussa. eikö näissä kannattais vaihtaa öljyt tiuhempaan kuin 100..

edit: kuuleeko korvalla tuon kierrosten vaihtelun? sillä kysyn kun itsellä lagittaa kiekkamittari kun tyhjäkäynniltä polkaisee. tuli mieleen että noinkohan tarkasti se toimii isommillakaan kierroksilla. ellen väärin muista niin vag dieselissä lagitti kans
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Make - 08.01.2015, 17:00:34
saattaa kerran pari hakea mulla joskus. en kyllä muista että ihan noin kovasti ois koskaan hakenut kuin videon alussa. eikö näissä kannattais vaihtaa öljyt tiuhempaan kuin 100..

edit: kuuleeko korvalla tuon kierrosten vaihtelun? sillä kysyn kun itsellä lagittaa kiekkamittari kun tyhjäkäynniltä polkaisee. tuli mieleen että noinkohan tarkasti se toimii isommillakaan kierroksilla. ellen väärin muista niin vag dieselissä lagitti kans
Öljynvaihto ei vaikuttanut tilanteeseen. Ei kuule kierrosten vaihtelua.
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Volvokuski74 - 09.01.2015, 19:33:10
Onko tietoa missä hinnoissa askin "päivittäminen" merkkiliikkeessä pyörii?   ???
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: völvöxc60 - 09.01.2015, 21:07:16
Onko tietoa missä hinnoissa askin "päivittäminen" merkkiliikkeessä pyörii?   ???
Mitäs ohjelmia ne tuossa 160€ Essential huollossa päivittää ::)
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: Lapari - 09.01.2015, 21:58:46
SAH 50€ tarjottiin n. vuosi sitten
Otsikko: Vs: D5 automaatin toiminta
Kirjoitti: mulugren - 10.01.2015, 00:17:43
jos ketjun aloittajalla tuo 03 malli niin ei ehkä ihan viimevuosina ole enää päivityksiä tullut. 6 vaihteeseen geartroniciin pyysin kattoo että onko ajantasalla niin sano että joo vaikka se softa oli tosi vanha, oisko ollu peräti 2007 vuodelta. en ole satavarma vuodesta mutta severta kaukaa se oli että jäi ihmetyttämään. kyseessä oli sah