Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: erkkaz - 05.01.2015, 23:17:58
-
Hankala asiaa selittää kirjoittamalla mutta, moottorini on b230et ja kansi 531 normi venttiileillä mutta K nokka. moottorissa on wössner takomännät ja männät asettuu yläkuolossa dekkitasoon. varsinainen kysymys, kun 531 kannesta työntää venttiilin täysin auki kuinka lähelle se tulee kannen plaanattua pintaa (dekkitasoa?) tiedä nimeä.
kasasin moottorini jo ja nyt epäilen että ottaako se nyt sitten mäntään kiinni tai voiko se ottaa jos hihna katkeaa :idiot2: en huomannut katsoa kun kansi oli irti että mihin asti venttiilit tulee kun käännän nokan kohdalle... :(
-
Kuinka paksu kannentiiviste on käytössä ja onko kantta madallettu? Hieman madalletussa 531 kannessa V nokalla venttiili tuli 0.3mm yli kannen tasopinnasta, eli K nokalla tulee vakiokorkuisestakin kannesta myös muutaman kympin yli. Jos käytössä on vakiopaksuinen kannentiiviste, niin sinnehän jää silloin edelleenkin pelivaraa.
-
Vx3 + 1,2mm madallettu 531 kansi vakiotiivisteellä = venttiilisoppaa jos jako sekoaa.
Näin ainakin täällä kävi.
-
normaali pahvi mikä motonetin tiivistesarjassa tulee niin siellä on, kantta on hiukan oikaistu mutta ei siitä paljoa lähtenyt. :buck2: