Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Times - 06.01.2015, 15:21:50
-
Yli 2000 kierrosluvun jälkeen turbo lyö paineella ilmaa ilmanputsariin. Auto ei sen jälkeen ota kierroksia, ilmeisesti lyö turva-moden päälle? Vikakoodit P023800 ja P023484. Välillä auton sammuttamisen jälkeen toimii OK. Turbon siivet jumissa??? Auto V70 2.4d -08
-
Oletko ihan varma diagnoosista? Turbon toimintaperiaatteesta johtuen se on aika mahdotonta.
Ettei olisi jossain muualla ahtoputkistossa vuotoa, joka suhisee kierrosten noustessa?
-
Varmuutta ei ole diagnoosista :D Vuotoja ei näy. Välillä auto toimii normaalisti, joten vuoto mielestäni pois suljettu?
-
Kannattaa kyllä tarkistaa se ahtoputkisto tarkasti, meillä repesi coolerin ja imusarjan välinen kumiletku siitä suojasukan alta :) oli aika vaikea paikallistaa mutta kierroksia antaessa suhina kuului selkeästi :)
-
Voisiko sammutusläppä mennä kiinni tai osittain sulkeutua?
Silloin ahtopaineet vois mennä väärään suuntaan.
-
Voisiko sammutusläppä mennä kiinni tai osittain sulkeutua?
Silloin ahtopaineet vois mennä väärään suuntaan.
Ei kyllä siltikään puhalla väärään suuntaan. Tuo painenilmanputsarissa on varmaan virhetulkinta. Jonkinlainen possahdus voi kuulua jos ahtimen säätö takertelee ja sitten säätyy nopeasti. Varmasti menee vikatilaan samoinkuin haljenneista letkuistakin.
-
Tänään ollut läppärissä kiinni ja näyttänyt huomattavasti suurempia ahtopaineita ajossa mitä vaatii, eli tekee ylipaineen ja lyö sen takaisin ilmanputsariin. Turbon säätömoottoria veikkasi viaksi? Suomesta tuota säätömoottoria ei ilmeisesti erikseen saa, toisen threadin perusteella.
-
Joo, tuota säätömoottoria ei saa oikein mistään. Käytettynä jotkut myyvät irroitettuna. Jotenkin tuo että lyö paineet ilmanputsariin tuntuu vain omituiselta.