Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ATK - 06.01.2015, 15:41:33

Otsikko: Ohjekirjan virheet
Kirjoitti: ATK - 06.01.2015, 15:41:33
Enpä löytänyt haulla sopivaa valmista aihetta.

Auto on V70 Classic 2.4D -08. Rekisterikilven valo piti vaihtaa. Ohjekirjan mukaisesti hommasin SV8,5 / C5W -lampun ja aloin vaihtamaan sitä paikoilleen. Ruuvasin kannen auki, jonka jälkeen ihmettelin, että miten oikein sen vanhan lasiputken saan pois. Onneksi huomasin sitten merkinnän W5W ja keksin pyöräyttää johdon päässä olevan osan irti isommasta osasta. Sieltä löytyi sitten tosiaankin W5W-tyyppinen polttimo, jollainen ehjä onneksi löytyi kotoa.

Samassa ohjekirjan taulukossa lukee ajovalojenkin tyyppinä D1S ja todellisuudessa on D2R.
Otsikko: Vs: Ohjekirjan virheet
Kirjoitti: mulugren - 07.01.2015, 00:29:52
det är svensk uppskattningsvis det 8)
Otsikko: Vs: Ohjekirjan virheet
Kirjoitti: Ribbe - 07.01.2015, 07:59:24
Enpä löytänyt haulla sopivaa valmista aihetta.

Auto on V70 Classic 2.4D -08. Rekisterikilven valo piti vaihtaa. Ohjekirjan mukaisesti hommasin SV8,5 / C5W -lampun ja aloin vaihtamaan sitä paikoilleen. Ruuvasin kannen auki, jonka jälkeen ihmettelin, että miten oikein sen vanhan lasiputken saan pois. Onneksi huomasin sitten merkinnän W5W ja keksin pyöräyttää johdon päässä olevan osan irti isommasta osasta. Sieltä löytyi sitten tosiaankin W5W-tyyppinen polttimo, jollainen ehjä onneksi löytyi kotoa.

Samassa ohjekirjan taulukossa lukee ajovalojenkin tyyppinä D1S ja todellisuudessa on D2R.
Tuohon rekkarikilven valo juttuun törmäsin itsekkin. Onneks en uskonut sitä ja katsoin eka ennen kuin ostin. Tuo ajovalonpoltin selittyy sillä että tuossa sinun mallissa on käytetty molempia. Riippuu siitä on linssi vai umpio malliset xenonit.