Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Timo_R - 09.01.2015, 20:46:00
-
Miten tuo DSA noissa vanhoissa vaijerikaasullisissa toimii?
Pystyykö se jotenkin leikkaamaan moottorin tehoa, vai onko vastaavanlainen systeemi kun 850:n TRACS?
-
Vähentää tehoa 16 portaisesti polttoaineen syötöllä kunnes ei enää sudi.
-
Vähentää tehoa 16 portaisesti polttoaineen syötöllä kunnes ei enää sudi.
Katkomalla syöttöä suuttimilta?
Boksi vissiin vertailee vetävien pyörien nopeutta takapyöriin ABS-antureiden kautta?
-
Mun mielestä on sytkän perässä.
-
Mun mielestä on sytkän perässä.
ainakin omakohtainen kokemus tukee tätä.
no ilmeisesti se perhanana nykiminen on sitten vaan polttoaineen puutetta.
-
http://new.volvocars.com/ownersdocs/2002/2002_SV40/02sv40_02b.htm
Dynamic Stability Assistance
Your car can be fitted with Dynamic Stability Assistance (DSA). This is a system that helps prevent wheel spin. It comes on automatically each time you start the car. It operates automatically at all speeds if one or both driven wheels start spinning. The ABS sensors tell the engine management system that the wheels are turning at different speeds. The engine management system then reduces power to the engine via the fuel injectors in 16 steps until no further wheel spin occurs.
This improves stability on winding and slippery roads, inclines and when accelerating from a standstill.