Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jvVolvo - 11.01.2015, 03:28:09

Otsikko: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: jvVolvo - 11.01.2015, 03:28:09
Missä kaikkialla on älhoon maadoituspisteet?
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: mikan - 11.01.2015, 14:22:08
Missä kaikkialla on älhoon maadoituspisteet?

Riiipunee johtosarjasta. Imusarjassa on ainakin yksi.
Loput löydät kaivelemalla skemoista.
http://www.volvowiringdiagrams.com/

Kysymys on muotoiltu vähän samalla tavalla kuin kysyisit arvonnan seuraavia numeroita.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: jvVolvo - 11.01.2015, 15:35:58
Pahoittelen epäselvää kysymystä, allekirjoituksen 700 volvossa vikana että alkaa kierrokset tyhjäkäynnillä leijumaan pienen ajamisen jälkeen. Ohjeita täällä annettiin että ecun lämpöanturi saattaa olla viallinen tai boksin maadoitukset huonot. Nyt on vaihdettu anturi eikä auttanut, eli seuraavaksi maadoitusten kimppuun.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: Dartteri - 11.01.2015, 18:33:40
Siellä apukuskinpuolen jalkatilassa ulkoreunassa on ECU, sen vieressä on ruuvilla kiinni pellissä maadoitusrima. Sieltä lähtisin kaiveleen.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: TVS - 11.01.2015, 20:08:40
Boksit itse asiassa maadoittuu imusarjaan suutinkiskon ruuvien alle.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: mikan - 11.01.2015, 20:50:50
Pahoittelen epäselvää kysymystä, allekirjoituksen 700 volvossa vikana että alkaa kierrokset tyhjäkäynnillä leijumaan pienen ajamisen jälkeen. Ohjeita täällä annettiin että ecun lämpöanturi saattaa olla viallinen tai boksin maadoitukset huonot. Nyt on vaihdettu anturi eikä auttanut, eli seuraavaksi maadoitusten kimppuun.

No, tämä täsmensi riittävästi.

Tarkasta kaasuläppäanturin säädöt, siinä voi olla myös yksi syy, miksi kierrokset jäävät leijumaan sinne 1200-1500rpm välille.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: jvVolvo - 11.01.2015, 22:52:05
Mutta välillä ei tee tätä leijumista. Ihan normaalillakin ajamisella välillä jää kiekat korkealle, mutta polkiessa varmasti jää kierrokset korkealle. Kaasuläppä on mielestäni säädöissä. Ihan hitaasti kun avaa vähän kaasuläppää niin naksahtaa anturi kun läppä alkaa rakoamaan. Ja käynnissä kun tekee varovasti niin että juuri naksahtaa anturi muttei yhtään sen enempää avaa läppää niin kierrokset tekee pienen notkahduksen. Täytyy koittaa tehdä sama kun kierrokset on jämähtänyt korkealle.
Otsikko: Vs: LH2.4 maadoituspisteet
Kirjoitti: Kisko - 11.01.2015, 23:29:05
Mulla jäi välillä kierrokset kantamaan kun kaasuläpän kiinnitysruuvit olivat löysällä ja läppä pääsi liikkumaan sivusuunnassa akselilla.