Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: hirvivolvo - 12.01.2015, 09:45:20
-
Eli otsikon autosta katoaa veto takapyöristä. Kun autolla lähtee ajamaan, on neliveto normaalista päällä, mutta hetken ajettua huomaan, että takapyöristä on veto kadonnut. Noin neljä vuotta sitten nelikkoon vaihdettiin öljynpaineanturi, kun antoi kunnon potkun takapäähän kiihdyttäessä. Onko jollain kenties ollut samanlaisia oireita, että pudottaa hetken ajon jälkeen vedon pois takapyöriltä?
-
Antaako vikakoodeja haldex-pumpulta?
-
Vikakoodeja en ole vielä käynyt luetuttamassa, oireet ovat tulleet esille tässä tammikuun aikana. Olisiko Oulunseudella jollain mahdollista lukea koodit? Allekirjoittanut asustelee Kiimingissä.
-
Käyn tänään Oulussa, katsohan yksityisviestit!
-
Ihan sama vika oli omassa. Korjaantui uudella haldex pumpulla ja anturilla.
-
Paljonko pumppu maksaa?
-
Tuolla oli vasta juttua: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57192.msg958157#msg958157
-
Jep kiitos! Tuoltahan se pitänee sitten tilata, kunhan saan diagnoosin, että mikä on mennyt rikki. Hintaa pumpulla näkyi olevan 269€ (Wetteri 422€) + suodatin 32€.
-
Kaverin ELM327 Bluetooth vikakoodinlukijalla katsottiin koodit ja kolme koodia löytyi. Voimansiirtoon löytyi kaksi P2015 ja P1187, sekä "verkko" U0431. Nämähän ei suoraan vielä kerro mitään minulle. Mutta P1187 on ilmeisesti jokin lämpötilasensori ja P2015 kenties jokin asentoanturi.. Osaako joku jostain tulkita noita? Jos ei onnistu,niin sitten pitää lukea koodit jossain muualla, josta ne saa niin sanotusti selkokielelle ;D
-
P2015: Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance
U0431: Invalid Data Received From Body Control Module "A"
P1187: Unknown
Tuollaiset löyty googlettamalla. Eka viittaa johonkin imusarjan asentoanturin piirin asteikkoon/tehoon :idiot2: Toka jonkun "A" ohjausyksikön vialliseen dataan...
Voisi olla hyvä käyttää sinisellä piuhan päässä niin saisi nuo volvon omat koodit selville.
-
P1187 fuel adaption bank 2.
Mitä sitten lieneekään?
-
Joo, noita googletin ja paikka mistä noille pitäisi löytyä selitys on http://www.dtcsearch.com/ Mutta ihan suoraan tuolta ei kuitenkaan selville, että mikä on kyseessä.
-
Koodit kävin tänään luetuttamassa ja pumpultahan se koodia pukkaa. Nyt vain pumppua hommailemaan. SAH tarjosi pumppua 395€, suodatin 30€ ja öljy 22€. Siihen töitä 1,5h niin alkaa hinta muodostumaan.
-
Koodit kävin tänään luetuttamassa ja pumpultahan se koodia pukkaa. Nyt vain pumppua hommailemaan. SAH tarjosi pumppua 395€, suodatin 30€ ja öljy 22€. Siihen töitä 1,5h niin alkaa hinta muodostumaan.
Paljonko autolla on ajettu ::)
-
oiskohan noin 265tkm
-
Täällä olisi edullisia pumppuja
http://www.awdspareparts.com/en/feeder-pump-kit/41-feeder-pump-spare-part-volvo
Ongelma on vain että eivät lähetä yksityishenkilöille ;D
-
Pumppu ja suodatin vaihdettu. Taas ruopii joka nurkasta