Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: vesanpsn - 13.01.2015, 00:24:21
-
Pistetään omakin kottero näytille kun tämmöisiä ei varmankaan näe joka päivä, kyseessä siis S40 T4 jota vähän muunneltu omia mieltymyksiä silmällä pitäen.
Specsejä
Moottori
1.9 T4, 2.5'' putkula katin korvauksella, BSR filtteri, SSQV.
Alusta
D2 street coilover.
Sisusta
Ledejä siellä täällä ja jonkinmoista hifiä. ::)
Ulkonäkö
Japan racing vanteet koossa 17/8 edessä, 17/9 takana. Nykyään maalien virkaa toimittaa korissa Volvon Sonic blue ja vanteissa Subarun Champagne gold.
Faceliftin tuikut, XC maski, jenkkivilkut, xenonit lyhyissä, takalasissa jänniä tarroja ::)
To Do
Miettiä rengastusta tai säädellä kulmia, nuo setit ei oikein kunnolla mahdu pyörimään kaarissaan ja yli 3 ihmistä sisällä ei tule kuuloonkaan koska sitten lähtee peltiä rullalle. Sisätilan valaistuksen parantelu. Pikku korjauksia, yksi lasinnostin ei toimi, pissapojan pumppu sökö ja bensa puolelle ilmeni kesän lopulla jotain häikkää -> lähtee vaivalloisesti käymään ja kulutus tuntuu olevan tähtitieteellinen lukema, Bpumppu? lambda? (selvitellään kun kesä taas tulee)
Elikkä lähtökohtasesti auto oli tämännäköinen minulle tullessaan.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140729_122152_zps89714105.jpg)
Ei se minunkaan mielestä tuolloin missään tapauksessa huonon näkönen ollut, jotenkin vain rakentelutarmo käski tehdä jotakin autolle. Värityshän rupesi korpeamaan siinä kun sitä oikein ajatuksella katseli -> soitto naapurissa majailevalle maalarille ja siitä sitten alkoi käsiä raastava purku ja hionta.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140828_144347_zps37254c29.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140905_174846_zpscfc9d9f9.jpg)
Tuommoisissa merkeissä kesä meni lähestulkoon kokonaan.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140830_142220_zps50abc40f.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140831_233512_zps294c31fc.jpg)
Noita kahta väriä (jotka pääsivät finaaliin monen sekotuksen ja kokeilun jälkeen) mietittiin sitten vielä jonkin aikaa, toinen vaihtoehto oli Flash Green, kummatkin äRRä volvon värejä. väriksi valikoitui kumminkin tuo Sonic Blue ja seuraavassa lopputulos joka sillä saatiin!
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140917_163429_zpsceccd133.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140917_163704_zps2e18d4e2.jpg)
Siinä Sonicci juuri valmiina ekaa kertaa päivän valossa. Ja tästä muutama kuvatus vielä :)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20140917_170032_zpse5fee3e4.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20141223_150954_zps7ac2751d.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20141004_161415_zps77034f9e.jpg)
Aidot kopio Volkit :D
Kommentteja, mietteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan mitä vielä voisi ehkä tehdä vaikkei tuo nyt mielestäni juurikaan mitään enään tarvitse. Hox mustien listojen korin väriin vetäminen ei toteudu koskaan ;) Nyt auto majailee tallissa ja on saanut vahaa päällensä pari kertaa, lisää kuvia tulossa, stay tuned.
-vesku
-
Tämähän on jonkun foorumilaisen vanha? Muistan ainakin tällaisen nähneeni täällä. Nuo takavanteet on ehkä hieman tökeröt, muuten hieno peli. :)
-
Vjllen vanhahan tuo. Vaihteli ilmeisesti tuohon Ärrään, mikä matkaa nykyään minulla.
Komeahan tämä kieltämättä on. Flash green olis voinut myös olla hyvä väriksi. S*
EDIT: Eikös tämä saanut kesämiitissä jonkun arvomaininnankin?
-
juu villelle annoin ärrän tykö viime kesänä, löysinkin tuon ärrän sitten eilen vahingossa täältä :D Olin kyllä kesämiitissä tämän kanssa mutta en uudella kuosilla, silloin oli vielä viininpuna päällä, en muista ainakaan mainittiinko tätä ääneen siellä :o
-
Ilmeisesti se jonkinlaisen pokaalin voitti ???
Paras etuveto: S40 rekisteritunnuksella AIP-265
-
Ilmeisesti se jonkinlaisen pokaalin voitti ???
no jopas jotakin, mennyt aivan totaalisen ohitte sitten siellä miitissä, missä mun pysti on :D ;D
Edit kävin myös itse tarkistamassa asian ja totta se on, olen hämilläni :D
-
no jopas jotakin, mennyt aivan totaalisen ohitte sitten siellä miitissä, missä mun pysti on :D ;D
Edit kävin myös itse tarkistamassa asian ja totta se on, olen hämilläni :D
kannattaa JuhaU käyttäjältä kysellä pokaalia.
-
Pari räpsyä kävin ottamassa, juuri saanut autoglymin deep shinen päälleen 8)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150114_210453_zps9e0b332d.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150114_210234_zps60b9aa85.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150114_210251_zpscf805edb.jpg)
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150114_210401_zps0c54f6b0.jpg)
Vähän ahdas tila niin ei saa kunnolla matskua ja tallin ovien edessä metri lunta eikä tolla puhelimellakaan mitään hirveen hyviä kuvia saa, ongelmia :D
-vesku
-
Sininen ja kulta sopii hyvin yhteen.. :P
Siisti peli. .
-
Kiitoksia mietteistä :hello: Suurin murhe on nyt tällä hetkellä tuo rengastus ja alustan säätö. Punasen ajalla auto oli noin 5 senttiä alempana ja jotenkin näytti agressiivisemmalta kun nykyään. Maalauksen jälkeen ostin täysin silosten kumien tilalle uudet nakit ja siitä tuli maavaraa noin 2 senttiä lisää, kun kumia tuli enempi, ja sitten seurasi kaarien raapiminen kunnei uudet pyörät mahtuneet pyörimään enään, autoa piti niinikään nostaa hieman lisää ja tuo ''stance'' meni hieman pilalle. Keula ei ole ongelma kun on jokasuuntaan säätyvä. Peräpää aiheuttaa harmia enempi ja sieltä olen jo tutkinut esim mahdollista camberin räpläämistä. Camberilla saisi ratkastua mukavasti tuon raapimisen koska persus joustaisi kaaren ohitse sisään, mutta kun tämän korin vollessa perä on NS jäykkä camberin suhteen. Sen verran selvisi että ripustusta pitää pystyssä poikittainen varsi jota lyhentämällä Camber menisi miinukselle, mutta en oikein tiedä onko se fiksua sitten väkisin vääntää puslia ja muita kiinnikkeitä vasten se kulma pakkaselle. Kuinka ne kaikki muut kiinnikkeet tulisi siellä kestämään sitten? toki eikai asteen parin vääntö vielä mitään hajota, mene ja tiedä silti... Tähän liittyen siis kysyn onko kukaan yrittänyt moista toimenpidettä? Jollei muuta ratkasua tule niin yritetään ängetä sinne vielä pienempää rengasta, törmäsin 195/40/17 kokoon, mutta kestääkö se sitten venytyksen 9'' vanteelle?
pohdintaa pohdintaa...
-Vesku
-
Niinku toisellakin foorumilla sanoin, kyllä siellä takapäässä on camberinsäätö.
-
Niinku toisellakin foorumilla sanoin, kyllä siellä takapäässä on camberinsäätö.
Kiitos selvennyksestä, nopeasti tutkimalla tein johtopäätöksen että persus olisi jäykkä sen osalta mutta mennään uusiksi tutkimaan vähän tarkemmin.
-Vesku
-
Peräpäästä kun kattoo auton alle niin hoksaa missä ne säädöt on.
-
Kyllä sieltä säätö löytyikin, vara oli vain hieman pieni joten ääriasentoon se oli vedettävä. Tämän vekottimen kanssa ei nyt oikein renkaita säälitä muttei tällä niin paljoa tule kilometrejäkään että niitä tarvisi monta kierrosta per kesä :idiot2: Tositoimissa ei oikein vielä pääse säätöä koittamaan mutta kun perälaverin päällä pompein niin ei ainakaan kuulostanut ottavan enään kiinni, joten edistystä havaittavissa tässä alusta jumpassa. Camberin myötä meni aurauskulmakin miten sattuu sisäänpäin, niinkin paljon että näytti jo tökeröltä joten sitäkin säätöä joutu vähän roplaamaan. Kuvasta voi tarkalla silmällä huomata että renkaansyrjä on kyllä pankkikortin verran irti kaaresta, tarpeeksi kumminkin :D
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150205_155126_zps4161af52.jpg)
Sitten etupäässä tapahtuu myös, sisälokareita tarvii vähän muokkailla. En ole tainnut vielä tähänmennessä omistaa yhtään autoa missä olisi NS vakio ehjät pyöräkotelot, kaikki ollut vähän ku haulikolla ammuttuja niin jos tähän keksisi jonkun siistin ratkasun vaihteeksi :)
Konehuonetta tuli vähän putsailtua myös. Harmikun ei ole ennen kuvaa koska tolla tulee ajeltua vanhempien tykö pari kilsaa hiekkatietä. (niin paljon töyssyjä että keskinopeus 2km/h ja jokane kuoppa tuntuu grand canyonilta...) Oli niin paljon hiekkapaskassa että koko konehuone oli melkein hiekan värinen.
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150101_183008_zps849996d0.jpg)
Siinä touhun lomassa huomasin myös että näköjään linnunskeida tekee ihmeitä maalipinnalle, korjauslistalle myös kunnen siivonnut sitä köntsää ajoissa.... :facepalm:
(http://i1303.photobucket.com/albums/ag146/Veskunjuttuja/20150114_210554_zps050a71f4.jpg)
Tällä hetkellä menossa vähän polttimoiden vaihtoa ledeihin. Äärivalot tuottaa kyllä murhetta koska niitten irrotus on kyllä aika työläs homma kun tarvii nyppiä lokareita irti ja sorkkia vähä sinnepäin että kiinnityshampaan saa auki.
Pikkuhiljaa kesää kohti, vaihtuisi jo kuu ja keli hieman niin sais tämänkin takasin katukuvaan :)
-Vesku
-
törmäsin 195/40/17 kokoon, mutta kestääkö se sitten venytyksen 9'' vanteelle?
Kyllä se sinne pitäs mennä aika helpostikkin vielä, riippuu toki ihan renkaan jäykkyydestä. Onhan noita kympeillekkin venytelty :D Itellä tulossa sama setuppi kasin etupäähän kesäksi :P
-
Kyllä se sinne pitäs mennä aika helpostikkin vielä, riippuu toki ihan renkaan jäykkyydestä. Onhan noita kympeillekkin venytelty :D Itellä tulossa sama setuppi kasin etupäähän kesäksi :P
Jälkeenpäin näin filmin missä smartin rengas ammuttiin varmaankin 10 tuumaselle vanteelle, oli aika hurjan näkönen jo eli tosta johtopäätelmä että kaipa tuo 195 kumi menisi tohon 9 tuumaselle vielä aika helposti :D
-
Noniin siihen tilanteeseen on tultu jotta tämä joutaa myyntiin nyt minulta kun tässä on vähän sitä sun tätä niin jostain pitää luopua :)