Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hannnu - 15.01.2015, 02:59:27
-
Elikkäs hävittää toi meikäläisen 940 öljyä aika miehekkäästi, noin 1L /viikko. Merkkaa ajon jälkeen kämmenen kokosella läntillä..
Joten rupeaa oleen aika tehdä asialle jotain. Uskoisin että kampiakselin takastefa on entinen, tipat kertyy laatikon etuosaan.
Joten kumpi on helpompi, moottori ylös vai loota irti (AW-71L)
Tallista löytyy moottori nostin katosta. Muutoin rakennellaan lattiatasolla.
Huomioitavaa lootan irrotuksessa? Nm. Takaveto ladan laatikko tippuu alle tuntiin, mutta Volvossa enemmän hilpettä, varsinkin kun automaatti.
Kiitos.
-
eipä se volvossa kovin paljoo kauvempaa vie.
-
Saa sen Volvossakin alle tuntiin
-
Öljyt pois, Kd-vaijeri yläpäästä irti, solenoidien/pakkianturin piuhat, vaihteensiirtäjä, kardaani. Siinäpä valmistelut näin työn lomassa muisteltuna. Oma päätös ottaako turbiinin laatikon mukana vai ei. Ja todennäköisesti helpompi kun ottaa öljyputken öljypohjasta erikseen.
-
Ootko tarkistanu öljypohjan takapään pulttien kireyden ::)
-
Tarvitsee vielä ne tarkistaa, ennen kuin rupee lootaa pois repimään :D
Muistaakseni öljypohja ei märkä muutoin ollut. Näyttää enemmän siltä että tulee turbiinikotelosta.
-
Itellä oli koneen takaosa ja loota märkänä, turhaan vaihdoin kampiakselin takastefan. vuoti turbon öljynpaluu aika rankasti. Virranjakajan altaki vähän.
-
Jos sen takastefan kuitenkin päätyy vaihtamaan niin suosiolla Volvolta alkuperäinen. (6842160) Hintaa siinä kolmenkympin nurkilla mutta ei tarvi ostaa ensin halpaa ja sitten hyvää. ;)
-
Stefan ajattelinkin hankkia marmorilta. Jos nyt siis osottautuu syylliseksi.
Yksi asia minkä volkkarien kanssa oppinut, halvalla ei saa hyvää :D
-
Itte vaihdoin automaattiin takastefan kampuralle. Irrotin vaan akun kengän, kardaanin takapään, keskikannattimen. Loput sai välistä jos on pikku kädet. ;)