Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Haxu.R - 25.05.2011, 12:12:16
-
Moi!
Tarkoitus laittaa kilpa-autoon kardaani ilman kumi kiekkoa lootan päässä. No mulla on -89 GLT:n kardaani ja M45 loota jossa rautalaippa. Autossa kiinni olevassa lootassa (M47) on tuo laippa kuminivelelle. Meinasin tuosta M45:sta ottaa laipan mutta on eri pultti jaolla! Mistäs isolla jaolla oleva laippa löytyy? Tuosta -89 GLT:stä on M46 loota myyty kaverille mutta käykö loikkarilootan laippa M47:aan?
-
Paljonko tuo kumikiekko kardaani kestää tehoja? Jospa olis helpompi hankkia oikea kardaani lootaan, ku vaihtaa lootan laippa...
Mulla tulos noin 250hv vapari ja sintterikytkintä joutuu varmaa välillä potkimaan laji valinnasta johtuen. Kestäiskö tuossa tuo kumikardaani.
Olis vissii pitäny aloittaa tää aihe tuonne viritys puolelle...
-
Käsittääkseni M46 ja M47 laipassa pitäisi olla sama kiinnityspultin koko. En ole tosin itse kokeillut, mutta todennäköisesti jos on nelireikäinen laippa, sen pitäisi käydä GLT:n kardaaniin. M46:ssahan on käytetty sekä rätti- että kovaa laippaa ( esim turbot / GLT ) ja noita on kyllä vaihdetukin.