Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jani87 - 18.01.2015, 18:15:29
-
Mitkähän pitää noi arvot olla tyhjäkäynnillä, kiihdytyksessä ja normaali ajossa (80km/h).
Itellä valittaa hiukkassuodatinta ja polttelee aika useasti sitä puhtaaksi, suodatin on uusittu kesällä ja samalla täytetty urea pönttö ja nollattu laskurit.
-
Mitkähän pitää noi arvot olla tyhjäkäynnillä, kiihdytyksessä ja normaali ajossa (80km/h).
Itellä valittaa hiukkassuodatinta ja polttelee aika useasti sitä puhtaaksi, suodatin on uusittu kesällä ja samalla täytetty urea pönttö ja nollattu laskurit.
Tyhjäkäynnillä suodatin puhtaana ~10-50mbar ja täydempänä alle 100mbar, lämpötilat 150-200C. 80km/h puhtaana 50-80mbar ja täydempänä 100-150mbar, lämpötilat 200-300C. Täyskaasu esim. 4-vaihteella puhtaana 100-150mbar ja täydempänä 500-800mbar (hetkellinen saattaa mennä yli 1000mbar @ 4000rpm), lämpötilat 300-450C (etummainen hieman korkeampi kun pönttö on täydempänä). Polttotapahtumassa lämpötilat 600-700C.
Onko Urea-hässäkästä luettu koodit? Tai moottorista? Tuo kuulostaa nyt siltä, että jos kaikki on kunnossa niin EGR on nyt jäänyt osittain auki eli pönttö täyttyy liian nopeaan ja tuo EGR on noissa 1.6d:ssä tyyppiviaksi lueteltava eli hyvin todennäköinen vaihtoehto. Myös paine-ero letkut kannattaa tarkistaa.
-
ei anna mitään muuta vika koodia kuin että hiukkassuodatin arvo liian korkea. Egr:ää itekkin epäilin, ja pitää ne letkut kahtua vielä. Eikö siinä ole asentotunnistinta mikä alkaisi herjaamaan jos jää raolleen.
-
Onko DPF:n paineanturi vaihdettu? Jos ei, niin se voi olla viallinen. Omassa kärryssä viallinen anturi antoi vikakoodiksi tuon "hiukkassuodatin, arvo liian korkea"
-
Riittääkö pelkkä vaihto ja vika koodin nollaus. Vai pitääkö se kertoa autolle että on vaihdettu "sopeutus"
-
Riittääkö pelkkä vaihto ja vika koodin nollaus. Vai pitääkö se kertoa autolle että on vaihdettu "sopeutus"
Virallisesti pitäisi sopeuttaa, mutta ei ne niin pielessä ole, joten uusi vaan kiinni ja ajoa. Polton jälkeen se on sopeutunut.
-
Tyhjäkäynnillä suodatin puhtaana ~10-50mbar ja täydempänä alle 100mbar, lämpötilat 150-200C. 80km/h puhtaana 50-80mbar ja täydempänä 100-150mbar, lämpötilat 200-300C. Täyskaasu esim. 4-vaihteella puhtaana 100-150mbar ja täydempänä 500-800mbar (hetkellinen saattaa mennä yli 1000mbar @ 4000rpm), lämpötilat 300-450C (etummainen hieman korkeampi kun pönttö on täydempänä). Polttotapahtumassa lämpötilat 600-700C.
Onko Urea-hässäkästä luettu koodit? Tai moottorista? Tuo kuulostaa nyt siltä, että jos kaikki on kunnossa niin EGR on nyt jäänyt osittain auki eli pönttö täyttyy liian nopeaan ja tuo EGR on noissa 1.6d:ssä tyyppiviaksi lueteltava eli hyvin todennäköinen vaihtoehto. Myös paine-ero letkut kannattaa tarkistaa.
Liekköhän noihin arvoihin paljon luottamista mitä mun lukija näyttää. Arvot pysyy kyllä noissa arvoissa, ilmottaa kyllä hPA:na mut sehän on sama ku mbar. Lukia on AUTEL MaxiDiag Elite MD802.
Kulutus kyllä nousee välillä siihen maliin että yrittää polttaa pöntöä auki (n.8 L/100km)