Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 20.01.2015, 12:14:04
-
850/10v/95 ajattelin vaihtaa startin. En ole ihan vielä tutkinut, joten kysyisin.
Pitäiskö imusarja ottaa tai alapuolella oleva "pohjapanssari" vai onnistuuko ilman ?
-
850/10v/95 ajattelin vaihtaa startin. En ole ihan vielä tutkinut, joten kysyisin.
Pitäiskö imusarja ottaa tai alapuolella oleva "pohjapanssari" vai onnistuuko ilman ?
Imusarjaa ainakaan ei tarvii ottaa pois. Ahdetussa pitää purkaa ahtoputkia pois tieltä, muttei muistaakseni muuta. Ja muistaakseni onnistuu pelkästään yläkautta tekemällä.
Joku video aiheesta : https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=um5uoW0XSL8
-
Ei tarvitse ottaa kuin imuilmaputki keulalle irti niin näkee riittävästi. Ei edes ahdetuissa tarvitse muuta poistaa.
Yläkautta kyllä joo. Hankalin ruuvi ehkä startin peräkannake lohkoon, sitä ei kokemuksen mukaan tarvita. Startti tulee pois siitä kaasuläpän tienoilta ja samaa reittiä menee uusi tilalle.
Mitään flektin irroitusta ei tarvita, mitä videossa ährätään.
-
Tärkeimpänä varmaan flektikehikko pois edestä, tulee hyvin tilaa ja lähtee ihan parilla ruuvilla ja johtosarjan kääntämällä sivuun. Öljyn mittatikku on 12mm kannalla kiinni imusarjan pohjassa, sen poistaminen antaa vähän lisätilaa.
-
kiitos hyvistä neuvoista.