Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pekkaallan - 21.01.2015, 20:19:59
-
Hei
Mistä mahtaa johtua maantiellä aika ajoin ohitus tai kiihdytyksessä auto menettää tehonsa ja moottori systeemi valo syttyy vikakoodi oli joku 0039 ilmoitteli turboo
onko vika siinä vai jossain antureissa seuraavassa käynnistyksessä autossa taas tehot kuin ennen vikavalo vaan jää palamaan
-
Mulla katosi tehot V70 2.5 TDI:stä. Ajettu 355tkm, öljyä on ja tuntuma on sellainen, että turbo puuttuisi kokonaan. Antaa varoituksen mittaristoon, että "kone pitää huoltaa" ja "moottorisysteemissä on häiriö."
Onko kellään kokemuksia? Mun autossa on vielä joku hämminkin, ettei analyysilaitteistolla saa viestejä ulos. Taidan viedä vaunun Samppasporttiin Järvenpäähän.
-
Can-väylän perässä oleva tdi on volvoista varmaan yksi hankalampia tapauksia vikakoodien suhteen.
Mutta koodit olis hyvä saada pihalle ennen isompia arvuutteluja...
-
Samppa otti nopsasti käsittelyyn. Heillä ei ollut ongelmia saada testerillä yhteyttä moottorinohjaukseen. Kuulemma Volvon omat testerit toimii paremmin kuin muiden valmistajien. Toisaalta Debil ei saanut aikanaan yhteyttä (heillä tiettävästi Volvon oma laite) + kaksi muuta pienempää pajaa, joilla varmaan muiden vempeleet.
Vikakoodia löytyi ja vikaakin. Huohottimen lämmitin oli oikosulussa ja aiheutti vikatilan. Poltti kuulemma sulakkeen oikein savun kanssa. Lisäksi mittaristossa joku vika jonka lupasivat korjata. Väliaikainen korjaus oli ottaa huohottimesta piuha irti, veto palautui normaaliksi. Parin päivän päästä osa on Järvenpäässä ja Volga saa uuden putkenpätkän + mittaristo laitetaan kuntoon.
Mutta jos jollakulla tulee tehottomuutta vastaan, niin oikean piuhan irroittamalla saa väliaikaiskorjauksen. Sori, en osaa sanoa, mikä piuha ja missä.