Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Swedish Muscle - 21.01.2015, 21:28:08
-
kasipätkä pettää jälleen kerran. tänään aamulla kun töihi piti lähteä nii volvo oliki toista mieltä ja päätti olla käynnistymättä. pyörittää hyvin ja ihan vähän lupaakin mutta ei sen enempää. eilen alkoi jo oireilemaan, täyskaasu kiihdytyksiä ei pystyny antamaan ku alko nykii niin pirusti. seuraavat osat vaihdettu ja todettu syyttömiksi: puola-sytkäkivi yhdistelmä, nokka-akselin asentotunnistin, tulpat, v.jakajan kansi ja pyöriä. vanhat tulpat oli kastunu bensasta joten sitä tulee ja kipinäkään ei ole kateissa. joten mistähän mahtaa kiikastaa?
-
Vikamuisti luettu? IMM? haulla lisää aiheesta.
-
Just oli yks tapaus työn alla josta oli lähteny katalysaattorista tavarat käveleen ja tukkinut takaänärin niin pahasti, ettei edes lähtenyt käymään.
-
Olisiko cooleri jäätynyt?
-
kaikkee taas kokeiltu ja ei mihinkään... kampuran asentotunnistimen vaihdoin, hyppylangalla kokeitu bpumpun rele/pumppu kummatki pelaa. koodit luettu ei vikoja. akun plussanki otin vartiks irti ilman vaikutusta. testasin kipinän riittävyydenkin laittamalla yhen tulpan ristiin ja pyttyyn jysähti... immu se tuskin on ku noihan toimii ilmankin. tota välijäähyäkään en usko kerta rupes oireilemaan jo ennen ku lopetti menohalut kokonaan ja eipä kummosia pakkasiakaan ollu.. oisko sitte toi katti?
-
Katti vois olla. Hyvä syyllinen sekin.
Jos jako heittää hampaalla? Puristukset kateissa?
-
taas on volvon kanssa painittu ja volvo vei tämänkin erän. kaverilta kuulin semmoseta viasta ku "liimaventtiilit", (täälläkin monta topikkia) koitin siihen sitä konstia että kaataa vähän öljyä pyttyihin tulpanreijistä ja sahaa kaasu pohjassa. hetken jopa oli käynnistyvinään mutta ei. koitin toistamiseen saman ja ei. joten tuskin oli sekään. kattikin on pois luvuista ku putkestakin tulee kaasut läpi. pidin kättä putken takana ku isäukko sahas nii kyl kaasut tuli sillai pulsseina/sysäyksinä miten ikinä haluaa sanoa mut jotenki laimeesti... joten josko se ois sitte jako hypänny vähän että pakovenat on auki väärään aikaan.. pitänee hakee tallilta puristus mittari huomenna ja kattoo onko pytyissä yhtä paljon painetta ku ulkoilmassa ;D yleensä vaan ku jako on pielessä nii kyllä jossain vaiheessa aina jysähtää ja yleensä aika kovaa
-
taas on volvon kanssa painittu ja volvo vei tämänkin erän. kaverilta kuulin semmoseta viasta ku "liimaventtiilit", (täälläkin monta topikkia) koitin siihen sitä konstia että kaataa vähän öljyä pyttyihin tulpanreijistä ja sahaa kaasu pohjassa. hetken jopa oli käynnistyvinään mutta ei. koitin toistamiseen saman ja ei. joten tuskin oli sekään. kattikin on pois luvuista ku putkestakin tulee kaasut läpi. pidin kättä putken takana ku isäukko sahas nii kyl kaasut tuli sillai pulsseina/sysäyksinä miten ikinä haluaa sanoa mut jotenki laimeesti... joten josko se ois sitte jako hypänny vähän että pakovenat on auki väärään aikaan.. pitänee hakee tallilta puristus mittari huomenna ja kattoo onko pytyissä yhtä paljon painetta ku ulkoilmassa ;D yleensä vaan ku jako on pielessä nii kyllä jossain vaiheessa aina jysähtää ja yleensä aika kovaa
Onko auto ollut kylmässä koko vian "päällä" olo ajan?
-
Pihalla tuo sontaläjä seisoo, eli juu
-
Pihalla tuo sontaläjä seisoo, eli juu
Katsoppa kun joku starttaa niin meneekö imusarjalle menevä letku ruttuun?
-
Joopa joo... Kolmessa pytyssä 2,5 kiloo puristuksia. Eiköhän tämä tieto jo riitä
-
Joopa joo... Kolmessa pytyssä 2,5 kiloo puristuksia. Eiköhän tämä tieto jo riitä
Jos siellä vuotais venttiilit liimaventtiilin vuoksi, olisiko puristuksia tuonkaan vertaa vai meinasitko jotain rankempaa vikaa ?
-
Joopa joo... Kolmessa pytyssä 2,5 kiloo puristuksia. Eiköhän tämä tieto jo riitä
Toisaalta aika outoa, että olisi kolmesta pytystä mennyt puristukset samalla kertaa, siis pahvi tai kansi rikki?
Koititko sahata lisävirralla kauan aikaa, kun epäilit sitä liimaventtiili hommaa?
Omat epäilykset olisi edelleen tuossa liimaventtiilissä...että olisi kolmesta pytystä venat auki edelleen..
-
Itte aatelin et jos jako ois vaikka hampaan verra seonnu.. Ittellä ei vaa enää oo kiinnostusta kattoo mikä tota vaivaa. Kiikutan varmaan naapurin pajalle nii saa kattoo mikä siel o
-
Liimaventtiili vikana vieläkin kohtelisin. Lohkolämmitin auttaa ja hinaus jos ei oo automaatti.
Se öljy auttaa jos on lievä mutta ei se venttiilien väliä sulje.
-
Liimaventtiili vikana vieläkin kohtelisin. Lohkolämmitin auttaa ja hinaus jos ei oo automaatti.
Se öljy auttaa jos on lievä mutta ei se venttiilien väliä sulje.
Ei auta öljy koska noissa kun ei ole mitään liimaventtiiliä koskaan ollut. Syyllinen on venttiilinnostaja jos venttiilit jää auki.
-
paras vaihtoehto alkaa olee keinänen tai 20l bensaa ja aski tikkuja jos omistajan vinkkelistä katotaa... paskoja vihanneksia. huonompaa autoo ollu koskaan
-
Joopa joo... Kolmessa pytyssä 2,5 kiloo puristuksia. Eiköhän tämä tieto jo riitä
Kansi pois näet myös männän väljyyden, lumihangessa ilkeä tehdä jos ei lämmintä tallia käytössä :)
-
Jako hypänny 3 hammasta. 12tkm sitten tehty remmin vaihto. Tossa mun katiskassa on joku kaasuiskari kiristimenä nii sitä ruvetaan tutkimaan olisko se syyllinen. Remmi kuulemma ihan ehyt ja ei mitään jälkiä löytyny vieras esineestä
-
Jako kohdalleen ja kokeilét käyntiin! Jos siellä venat ois mutkalla, ei tuota painetta olis tuonkaan vertaa.
-
Jako hypänny 3 hammasta. 12tkm sitten tehty remmin vaihto. Tossa mun katiskassa on joku kaasuiskari kiristimenä nii sitä ruvetaan tutkimaan olisko se syyllinen. Remmi kuulemma ihan ehyt ja ei mitään jälkiä löytyny vieras esineestä
Onko se pyöreä muovilevy joka lykätään sivulta siihen hydraulipatruunan männän tappiin paikoillaan?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-timing-control/timing-belt-tensioner-guide/distance-shim-tensioner-hydraulic/1016727/
-
Nostetaas ylös ku vika palas. Sama homma, jako taas hypänny muutaman hampaan. Kuulemma se prikka/levy sieltä uupuu. Mitä virkaa se oikeen ajaa?
-
Se juuri estää hydraulisen kiristimen liiallisen sisäänpainumisen ja siten remmin liian löystymisen tietyissä ajotilanteissa, on aivan välttämätön.
Remmin vaihtanut korjaaja on sen hukannut, ellei vikaa ennen remminvaihtoa ollut. Itsekseen se ei sieltä mitenkään pääse irtoamaan.
-
Varmaan on jakohihnan kiristin vikaantunut vanhuuttaan. Toinen tilalle. Muutamassa autossa on tullut jakopäätä tehdessä vastaan, että kiristimen päältä puuttuu muovi. Ja jako kohillaan. Eli kunnossa olevan kiristimen pitäis jaksaa pitää ilman muoviakin. Kiristintä kasaan puristaessa pitäisi huomata jos se on liian löysä.
-
Näissä hyppää jako herkästi jos konetta pyörittää vähänkin väärään suuntaan, eteenkin ilman tuota muoviprikkaa. Jakoremmi vetää kiristintä löysemmälle pikkuhiljaa ja startatessa jako pomppaa.
Tämä tilanne on esim. silloin kun on pysäköinyt ylämäkeen pelkän vaihteen varaan.