Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: 240dl - 25.01.2015, 11:16:21
-
Joo elikkä -89 b200f ruiskuvollen ajoin eilen parkkipaikalle, sammutin ja tulin pian takaisin. Auto käynnistyi mutta kävi vähän "pätkimällä". Parkkiksen risteykseen päästessä se hyyty ja ei enää wörki. Välillä kun starttaa niin yrittää käydä mutta ei kuitenkaan jaksa. Tulpat kastuu ja kipinä tulee. Jako pompannu kellään täälä koskaan?
-
itellä porsi joskus toi kampiakselin päässä oleva jakohihnan pyörä eli se pyöri siellä hupia tuloksena 8venttiiliä uusiks :D
mutta tuo ei nyt ihan kuulosta siltä ellei nyt sinulla oo tää ympäripyörivää mallia :-\
-
Monia muitakin syitä voi olla kuin yhtäkkinen jaon pomppaaminen jos f-kone.
-
Monia muitakin syitä voi olla kuin yhtäkkinen jaon pomppaaminen jos f-kone.
aivan näin,uskoisin sen olevan jotain muuta,harvinaista jaon pomppaaminen.
-
Kone ei tiedä milloin pitäisi sytyttää. Onkos siinä kenties Hall-anturi tai muu yläkuolokohdon tunnistava anturi, joka vetelee nyt viimeisiään? Putsaa virranjakaja ja ykk-anturi.
jos ei korjaabtunut, niin vaihda sytytyksen pääteaste, siinä varmaan on sekin.
-
Ei muutakun lampulla kahtoo että missä kohtaa kipuna hyppii niin on jo paljon fiksumpi.
-
Joo elikkä vika selvis jo tuolloin viikko sitten. Jako oli tosiaankin pompannut! venttiileiltä 2 hammasta ja jakajan rattaalta 7+ hammasta :o ::)
-
On tuota jaon hyppimistä nähty ja vieläpä ilman näkyvää syytä.
Omaan kotipihaan ajettiin aikoinaan 940 b230f koneella ja tovin pähkäiln jälkeen käännettiin jako takaisin paikalleen. Oli 4 hammasta pielessä.
Remmi oli ehjä ja tarpeeksi kireällä, kiristimen rulla kunnossa jne.
Kylmästi löysäämättä remmi pois yläpyörältä, kääntö ja kampeaminen takaisin paikalleen.
Seuraavaan hihnanvaihtoon (pari vuotta) toimi ongelmitta.