Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: juudeli92 - 25.01.2015, 15:34:43

Otsikko: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: juudeli92 - 25.01.2015, 15:34:43
Morjes.

Pientä ongelmaa, autona 240 volvo johon vaihdettu 340 ruiskumallista kone (renix sytkällä). Tasakaasulla auto käy ikäänkun kolmella ja nykii. Kaasu on siis ihan täysin on/off. Tulpat uusittu, tulpanjohdot, puolanjohto ja puola uutta. Suuttimien o renkaat vaihdettu ja imusarjan tiiviste.

Ideoita kaivattaisiin.

Edit. Myös pyörijä ja virranjakajan kansi vaihdettu.
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: juudeli92 - 25.01.2015, 19:48:46
Kiihdyttäessä toimii siis normaalisti. Pikkuhiljaa kun alkaa varovasti painaan kaasua niin tiettyyn pisteeseen asti alkaa vaan rötään ja melkein kun sammuun, sen pisteen jälkeen hyökkääkin melkein edessäajavan niskaan. Kaasun asentotunnistin tms.? Hieman kujalla näiden tekniikoista kun omat kokemukset perustuu vaan amerikkalaisiin ls moottoreihin.
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: temle - 25.01.2015, 19:57:37
Kuinka ison konevaihto rojektin oot tehny , onko ollu ennen ruisku vai mikä..
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: juudeli92 - 25.01.2015, 20:00:17
Ostin tälläsenään, mutta ollut ennen kaasarikoneella. Alkuun toimi ok, vasta muutama viikko sit alkoi oireet.
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: temle - 25.01.2015, 20:30:23
Onko mistä noi ruisku osat. 240 vai 340 ..tps vois olla vikaa , kato sen toiminta
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: temle - 25.01.2015, 20:33:16
Kato kaasuvivun välys ja anturin arvot ja säätö
Otsikko: Vs: Nykiminen tasakaasulla
Kirjoitti: Mika65 - 07.02.2015, 16:28:41
Kampiakselin asentotunnistin antaa tiedon oikeasta sytytyshetkestä boksille ja antaa epämääräisiä käyntiongelmia pitkään ennen kuin meno loppuu kokonaan. 940:sen tunnistin on virranjakajan kohdalta suoraan alas koneen takaosassa. Mulla oli päälle päin ehjän näköinen, mutta aivan anturin juuresta murtunut piuha, jonka 3 piuhaa menivät oikariin keskenään ja käynti oli jokseenkin epätasaista jatkuvasti kunnes meno loppui kokonaan 650 km kotipihasta ja eiku vikaa ettimään. Uusi anturi ja kone kävi ja hyrräsi niin kauniisti. Uusi anturi maksoi n. €50 ,-
Anturin vaihdon yhteydessä pitää olla varovainen. Korvake johon anturi asennetaan on alumiinia ja vaikka ruuvilla näyttää olevan riittävän paljon tukevaa materiaali reiän ympärillä, niin korvake menee yllättävän helposti rikki ja on helposti kolmessa osassa niin kuin omalleni oli käynyt todennäköisesti jo aiemmin. Jouduin lopulta kiinnittämään nippusiteellä. Sen saa melko helposti ujutettua korvakkeen ulkokärjen kautta paikalleen. Korvakkeen pinta pitää ensin putsata jollain, ettei jää hapettumaa tai epäpuhtauksia.