Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 26.01.2015, 13:05:46
-
antaa koodit 235=EGR alip.säädin ja 442=toisioilmajärjest. pumpun rele ja 152=edell. pumppu
Alfamer oppaassa on egr irroitus. mitä sille pitäis tehdä? ja sitten tuo pumppu, siitä ei ole mitään mainintaa muussa kuin koodilistassa, missähän tuo sitte on vai onko laisinkaan. Mulla auto pelaa mutta lambda valo palaa aina vain. On Fenix / Siemens ecu tässä.
-
Vastaampa ite. Valo palaa aina vain. Koodit ovat aina noi edelliset. mitään toisioilmapumppua en ole löytänyt.
Enpä tiedä oikein tuosta venttiilistäkään onko sitä. Auto pelaa kaikinpuolin moitteetta. Kannattaisko sittenkään tehä yhtään mitään. Pitää vissiin ottaa pakokaasuhaistelu ja jos on kunnossa niin saada tuo valo pois.
-
Jos se pumppu on autossa, se on akkutelineen alla ja putkia löytyy ylimääräisiä kannen takaosasta.
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEJ0BWnfWCJN3aTEcNM-95mgZRtoNy2MHTXnBOT21D79hl82C33Q)
-
Se pumppu ja sen releet löytyvät kuskin puolelta, eturenkaan etupuolelta. On kiinni telineellä auton etupäässä. Releet ovat siinä samassa - näkyvät kun asetut pitkälleen auton viereen. Taisi olla niin, että se pohjamuovin kiinnitysruuvi on irrotettava ja muovi saa repsottaa alas, niin näkyy.
Ko. moottori puhaltaa käynnistyksen jälkeen katalysaatyorille päin ilmaa muutaman minuutin ajan. On vain arktisten alueiden Volvoissa. Sen laakeri alkaa huutamaan ikää myöten. On vaihdettavissa, jos on ruuvipenkki.
-
Kiitos vastauksista, eipä tullut sieltä katsottua, alan etsiin kun ilmat lämpenee.