Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vellimies - 26.01.2015, 19:28:37
-
Elikkäs on tuommonen 940 turbokartano b230fk koneella ja automaatti-askilla. Vika ilmenee kun kiihdyttää nopeasti (pedal to the metal vai miten se oli) ja nostaa kaasun ylös heti kiihdytyksen jälkeen niin auto sammuu. Tämä tapahtuu etenkin oikealle kääntyessä mutta myös suoralla. Vika ei ilmene hellästi ajaessa eikä vikavalo näytä mitään ja vekotin sen verran vanha ettei Autosalvassakaan sitä pystynyt lukemaan. Vinkkejä kipeesti tarvitaan, muuten tosi lepposa ja tehokkaan tuntuinen auto.
-
Vuosimalli?
Vakio? Viritetty?
-
Vuosimallia -95 ja pikkasen ahtoja nostettu vakiosta mutta vika oli jo ennen ahtojen nostamista
-
Kaasuläpän säätö pielessä tai bypass viallinen. Koita tyhjäkäynnillä laittaa tyhjäkäyntimoottorin letku kasaan, jos sammuu niin säädä kaasuläppää vähän auki ja sen jälkeen kaasuläppäkytkin kohdilleen.
-
Myös bypassin (pässi) letku voi olla tukkeessa tai halki, jolloin tulee samat oireet.
-
missähän sijaitsee bypassin letku? eka turbo tässä taloudessa.
-
(http://www1.garaget.org/gallery/images/72/71222/71222-dea07f2d4e14f7978c39550b5652f2bd.jpg)
Siinä reitti. Eli haaroittuu kannen vierestä, menee jakopään takana koneen yli turbolle.
-
Juuri vaihdoin kolmisen metriä alipaineletkua mukaanlukien bypassin letku, mikä noista on tyh.käyn. letku?
-
Ei mikään. Se on se paksumpi letku joka lähtee coolerin ja kaasuläpän välisestä putkesta alaspäin TK-moottorille (kaasuläpän imusarjan alapuolella).