Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: amk - 28.01.2015, 10:37:17
-
Auto lähtee käytiin mutta vaihteet eivät mene päälle. Kun auto ei ole käynnissä, vaihteet tomivat normaalisti. Kytkin tuntuu normaalilta, mutta narisee välillä. sitten kun auton saa liikkeelle nin ei mitään ongelmia kytkimen kanssa. Jarrut toimii normaalisti. Auto liikahtaa vähän eteen päin kun yrittää laittaa ykköstä ja kakkosta silmään, vaihteet alkavat toimimaan jonkun ajan jälkeen 5-40 min riippuu kai pakkasesta.
V70 2007 manuaalivaihteet, etuveto
kytkin nesteet vaihdettu vasta.
-
Kuinka paljon autolla on kilometrejä takana?
-
Kuiva akseli ja kytkin vipu jumittaa
-
Ajettu alle 200 000 olisko 175 ***
-
Tuli mieleen ettei ole laatikossa ym. kosteutta, jäätynyt sitten pakkasella? Ehkä vähän kaukaa haettu.
-
Auto lähtee käytiin mutta vaihteet eivät mene päälle. Kun auto ei ole käynnissä, vaihteet tomivat normaalisti. Kytkin tuntuu normaalilta, mutta narisee välillä. sitten kun auton saa liikkeelle nin ei mitään ongelmia kytkimen kanssa. Jarrut toimii normaalisti. Auto liikahtaa vähän eteen päin kun yrittää laittaa ykköstä ja kakkosta silmään, vaihteet alkavat toimimaan jonkun ajan jälkeen 5-40 min riippuu kai pakkasesta.
V70 2007 manuaalivaihteet, etuveto
kytkin nesteet vaihdettu vasta.
Moi
Jos ei ole tietoa milloin vaihteiston öljyt on vaihdettu+ onko siellä oikean laatuista öljyä niin
aloita vian etsiminen vaihteiston öljynvaihdolla ja varmista että tuote vastaa vaihteiston valmistajan suosituksia.
-
Olisko nesteen vaihdon jäljiltä ilmaa tai jokin mennyt pieleen siinä? Miksi ne nesteet on vaihdettu ?
-
nesteet vaihdettiin jos se olisi juuri tään kyseisen vian korjannut mut ei....
auto kyl kävi autopesussa ja seuraavana päivänä oli pakkasta 30 astetta ja ajettiin 400 km autolla ja seuraavana päivänä vika ilmeni autoon...
eiks kellään ole ollu samanlaista vikaa omassa autossa?
-
melko varmasti toi kytkin levy jumii kytkin akselille. laatikko pois ja putsaus/voitelu. takapään stefa samalla vaivalla. ja vetereiden stefatkin voi laittaa.
-
melko varmasti toi kytkin levy jumii kytkin akselille. laatikko pois ja putsaus/voitelu. takapään stefa samalla vaivalla. ja vetereiden stefatkin voi laittaa.
Tuo on todennäköisin vika. Ennen remonttia vian voi kiertää pitämällä esim. ykkönen tai pakki jo valmiiksi päällä. Sitten kytkin (ja jarru) pohjassa käynnistetään.
-
melko varmasti toi kytkin levy jumii kytkin akselille. laatikko pois ja putsaus/voitelu. takapään stefa samalla vaivalla. ja vetereiden stefatkin voi laittaa.
Tuo on todennäköisin vika. Ennen remonttia vian voi kiertää pitämällä esim. ykkönen tai pakki jo valmiiksi päällä. Sitten kytkin (ja jarru) pohjassa käynnistetään.
Tämä myös oma arvaus, on tyyppivika manuaaleissa.
Omassa -03 S60 sama ollut koko ajan (n. 100 tkm, 7v), viime vuosina tosin hieman helpottanut. Paranee vanhetessaan...
Tuo voitelu vaikuttaa niin isolta ja kalliilta hommalta, että pelkästään tuon vian takia en ole korjannut. Katsotaan sitten kun kytkin tulee tiensä päähän.
Ongelma siis pelkästään paikallaan ollessa, liikkeessä ollessa vaihteet menee hienosti.
Itse käytän esim. kolmosta ennen ykköselle kytkemistä, vaimo runnoo suoraan ykköselle ja hyvin on senkin kestänyt :-)
Jos voit elää tuon kanssa, itse en tekisi mitään.
-
Tämä myös oma arvaus, on tyyppivika manuaaleissa.
Omassa -03 S60 sama ollut koko ajan (n. 100 tkm, 7v), viime vuosina tosin hieman helpottanut. Paranee vanhetessaan...
Tuo voitelu vaikuttaa niin isolta ja kalliilta hommalta, että pelkästään tuon vian takia en ole korjannut. Katsotaan sitten kun kytkin tulee tiensä päähän.
Ongelma siis pelkästään paikallaan ollessa, liikkeessä ollessa vaihteet menee hienosti.
Itse käytän esim. kolmosta ennen ykköselle kytkemistä, vaimo runnoo suoraan ykköselle ja hyvin on senkin kestänyt :-)
Jos voit elää tuon kanssa, itse en tekisi mitään.
Itsellä samanmoista vikaa
öljyt hain volvolta, ilmasin työsylinterin ja lisäsin voitelua vaihdekepille = toiminta parani hieman.
kesäkeleillä toimii hyvin ja vielä syksylläkin, mutta kun meni lämpötilat pysyvästi +10 asteen alapuolelle vaihtelevalla menestyksellä.
kun lämpee tarpeeks, tuntuu toimivan paremmin. Elät vian kanssa, kun otat tavaksi nuo edellä mainitut niksit.
itse käytän 5.vaihteen kautta kun tökkii :hello:
-
Vika hävisi kun vein auton työpaikanvarastoon viikonlopuksi lämpimään. eli tais olla kosteus ongelma. kyselin monelta eri korjaamolta et voisiko olla kosteus ongelma kaikki huollot sanoi ettei voi olla kosteudesta johtuva vika. Tuli tässä säästettyä 1300-2300 euroo kun ei tarvinu tehä kytkin remonttia jota kaikki huollot olisi tehnyt ensimmäisenä. :) :)
-
itellä jääty kasipätkästä kytkin kun keksin pestä moottorin pakkasella :2funny: mutta starttaus vaihde päällä poisti onkelman