Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kaimann - 28.01.2015, 18:20:06
-
Eli nettiautossa sattui tällainen eteen http://m.nettiauto.com/volvo/s80/6990240?vifAdCount=1&vifNav=Y#1
Mitä maksaa kaasuläppä kotelo? Olisko vain pahvi mennyt vai onko näissä yleisesti jotain kansi ongelmia?
Olis aika kohtuu hinnalla johtajatason kulkuneuvo kakkosautoksi jos remontti ei vaadi paljoa tonnia enempää.
-
Entäs mitä vois tällainen kustantaa http://m.nettiauto.com/volvo/s80/6819547?vifAdCount=7&vifNav=Y#1
-
Kaasuläppäkotelon hinta taisi olla 421e ja ohjelmointi 58e.
Sercap:lta sai korjausosat kaasuläppään halvemmalla.
Kannentiivisteet tuntuu näissä pettävän vanhuuttaan, mullakin tallissa yksi tiiviste- ja laatikkovikainen työn alla.
Edit: korjasin hinnat, nämä poimittu ETM-korjaus topicista.
-
Kuulostaa jo lupaavalta. Mitähän vaimo tuumaa kun kansivikaisen tilalle toinen :)
-
Kuulostaa jo lupaavalta. Mitähän vaimo tuumaa kun kansivikaisen tilalle toinen :)
-
Ei siis ole mitään syytä olettaa automaattisesti kannessa olevan vikaa?
Onko työläs( onhan se) vaihtaa tiiviste ja vaatiiko erikoistyökaluja vai selviääkö perus räikkäsarjalla? Jonku erikoisemman hylsyn voi tilata jos ei kymppejä enempää maksa.
-
Mahdotonta sanoa avaamatta. Mun autossa vuotaa ulospäin nesteet, kone toimii muuten hienosti. Oston jälkeen toin ajamalla 200km kotiin, pari kertaa nestettä lisäillen ja paisuntasäiliön korkki löysällä ajon aikana ettei tee painetta järjestelmään.
Täytyy avata kansi ensi viikolla kunhan ehtii.
-
Mahdotonta sanoa avaamatta. Mun autossa vuotaa ulospäin nesteet, kone toimii muuten hienosti. Oston jälkeen toin ajamalla 200km kotiin, pari kertaa nestettä lisäillen ja paisuntasäiliön korkki löysällä ajon aikana ettei tee painetta järjestelmään.
Täytyy avata kansi ensi viikolla kunhan ehtii.
tuon vois otekki tehä, matkaa kotia kertyy 950km :)
-
Ei siis ole mitään syytä olettaa automaattisesti kannessa olevan vikaa?
Onko työläs( onhan se) vaihtaa tiiviste ja vaatiiko erikoistyökaluja vai selviääkö perus räikkäsarjalla? Jonku erikoisemman hylsyn voi tilata jos ei kymppejä enempää maksa.
Eikös pahvin vaihto ole tinakutiseen aika suoraviivainen juttu, mutta perustyökalujen lisäksi momenttiavain on kyllä tarpeen (vai luettiinko se niihin?).
-
No momenttiavain kuuluu peruskaluihin, tai siis riippuu naapurista
-
Tarvisiko näissä oikoa kantta vai pysyykö suorana? Onko tämä 6 mukinen vai olenko ymmärtänyt totaalisesti väärin?
-
Kaasuläppäkotelon hinta taisi olla 421e ja ohjelmointi 58e.
Sercap:lta sai korjausosat kaasuläppään halvemmalla.
Kannentiivisteet tuntuu näissä pettävän vanhuuttaan, mullakin tallissa yksi tiiviste- ja laatikkovikainen työn alla.
Edit: korjasin hinnat, nämä poimittu ETM-korjaus topicista.
mikä tuossa kaasuläpässä porsii?
-
Tarvisiko näissä oikoa kantta vai pysyykö suorana? Onko tämä 6 mukinen vai olenko ymmärtänyt totaalisesti väärin?
Tere.
Onhan se t6 toki kuusimukinen.
Mistäpäin teillä ne vuotelee,minulla kun ei vielä ole ollut kuin öljyvuoto öljytikun putken alapäästä.
Miten tässä ne nokka-akselit lukitaan jos jakohihnan vaihtoon ryhtyy.