Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sfrhkki - 29.01.2015, 08:42:35
-
Kuka muistaa, miten päin lämppärin kennolle menevät putket on kytkettävä rintapeltiin. Eli tuleeko vesipumppelilta tuleva letku ylä- vaiko alaliitäntään siinä rintapellissä?
Onko nesteen kiertosuunnalla kuinka suuri merkitys??
Miten sen lämppärin hanalta lähtevän läppäohjauksen vaijerin on oltava kun haluaa KUUMAA ilmaa sisään? Ulos, vaiko sisään työnnettynä?
Sanottakoon, että se alati vuotava lämmistyslaitteen hana on positettu kokonaan sieltä jalkatilasta. Suorilla letkuilla mennään ja hana on sitten siellä moottoritilassa. Pallohana.
_sfr-
-
Nyt menen ihan muistin varassa. Vesipumpulta tuleva letku alempaan liitäntään.
-
Nyt menen ihan muistin varassa. Vesipumpulta tuleva letku alempaan liitäntään.
Käyty autosta katsomassa.Vesipumpulta tuleva letku ylempään.
-
Miten sen lämppärin hanalta lähtevän läppäohjauksen vaijerin on oltava kun haluaa KUUMAA ilmaa sisään? Ulos, vaiko sisään työnnettynä?
Sanottakoon, että se alati vuotava lämmistyslaitteen hana on positettu kokonaan sieltä jalkatilasta. Suorilla letkuilla mennään ja hana on sitten siellä moottoritilassa. Pallohana.
Eihän sillä ole mitään merkitystä miten vaijerit menee jos orkkishana on poistettu. Nyt sieltä pitäisi tulla kaikki mikä löytyy kun pallohana on auki.
-
Hyvä jos näin. Hanalle tulee lämmönsäätimeltä yksi vaijeri. Ja lähtee toinen. Ajattelin sen ohjaavan jotain ilmaläppää...
Olisiko niin sittenkin?
Onko kenelläkään heittää tänne tuon lämppärin rakennepiirrosta?
Iso Kiitos tähän astisista neuvoista!
_sfr-
-
Yritin kaivaa kuvia hanan vaihdosta, mutta en löytänyt. Muistaakseni ne vaijerit eivät tee muuta, kuin ohjaavat hanan läppää.
Onkohan vaihdettu alumiininen tarvikekenno jos tuntuu ettei tule tarpeeksi lämmintä? Ne häviää kyllä ihan 0-6 orkkiskennolle, sekä lämmössä että ilman virtausnopeudessa :(
E: http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239392&ukey_make=865&ukey_model=20180&ukey_category=7876
Tämä? Vaijerit ei näy kunnolla, mutta onhan siinä läppä 24 jota ohjataan vaijerilla 32. Ton kuvan perusteella näyttäisi siltä, että vaijeri 32 pitäisi työntää pohjaan jotta ilma menee kennon läpi.
Tässä näyttää siltä, että vaijeri menee läpän kautta hanalle? Mielestäni mulla olisi ollut toi rakenne omassa autossa, ja hanassa vain yksi vaijeri. Vaihdosta on kyllä aikaa joten voin muistaa väärin.
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=240130&ukey_make=865&ukey_model=20180&ukey_category=7876
-
AVA oli paikallaan muutaman vuoden ja kun se meni tukkoon ULKOPUOLELTA =todella tiheä rakenne, vaihdoin originaalin takaisin paikalleen. :)
Jäi tuo vaijeri vaivaamaan. Se ON sisään työnnettynä, mutta silti uupuu lämpöä. Kennon tiivistys lokeroonsa on enemmän, kuin asiallinen. Ei kuitenkaan vaahdotettu.
Noita pukia mietin, että onko niiden järjestys fataali.
En muista kummin laitoin.
Ehkä vaihdan vielä temostaatin. Noiden 92 asteisten käyttöikä on aika rajallinen.
Jos ei auta, niin seuraavaksi sitten laitan mersun lämmityslaitekiertopumpun siihen piiriin antamaan vauhtia kiertoon.
Parasta kuitenkin on, ettei tuo kenno vuoda. Vaihdoin aikanaan kokeilunhalusta.
Vanhassa vara parempi...
_sfr-
-
Kannesta alempaa, ylemmästä vesipumpulle.
-
:) Tarkastin; oikein olivat.
Kuten se läppäkin. Tulee olla sisään työnnettynä vaijeriveijari.
Lämpöä tulee kuitenkin kovin niukasti.
Kone lämpiää hitaasti, joten vaihdan termarin.
Toki mittari näyttää koneen lämmittyä ihan normaalia. Vaan eipä tuo ole kun viitteellinen näyttö.
Kiitos osallistujille.
Kun ehtisi sen jo muutama aika sitten ostetun Bosch-sähkövesipumpun laittelemaan.
Olisi jännää nähä, alkaako tulemaan enempi lämpöä.
Vai ratkeaako saumat.
;D
_sfr-