Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sjs - 27.05.2011, 16:07:00
-
Eli yksinkertainen kysymys, minkälainen laakeri tuolla on, ja saako pelkän laakerin vaihdettua?
Motonet ainakin myy pelkkää laakeria, mutta sieltä saanut vaan skeida kiinalaislaakereita ainakin latureihin, ni en osta.
Eli mitat kiinnostaa jos normi laakerikaupasta löytyis.
Ilmeisesti laakeri todella finaalissa, koska pitää todella kovaa kopsumista kuopissa, koiranluut pistettu just uudet siniseltä hankitut ja pyörässä ei tuntunut väljää, eli pyöränlaakeri eikä palloniveletkään ole.
-
kyllä saa, ja yleensä ääntää käännellessä (rohisee,paukkuu)
-
Laakerin saa vaihdettua mutta et sitä varmaan laakerikaupasta saa.
Motonetin laakeri on muka sama saabissa, omiin se ei ainakaan sopinut, tuli liian tiukka. Tuo kun ei ole mikään tavallisen oloinen kuulalaakeri, on sellaisessa muovikuoressa pieniä kuulia... Sen laakerin saa kammettua auki ja putsattua+ uudet rasvat sisään, noin olen joitakin ehostanut ja hyvin on pelittäneet... Siellä sisällä ne kuulat on sitten ihan irrallaan... ;)
Tohna jotakin guvvaa joka ehkä vähän selventää: (http://www.volvoclub.org.uk/faq/Images-Parts/StrutMount.jpg)
Tuon keltasen osan alla on kapeampi "laakeripesä" joka on erivärinen että osaa asentaa oikeinpäin... :2funny: No, saa kai sen sinne väärinpäinkin. :facepalm:
-
Olikos muuten Scan-Tech:in valmistama tuo Motonetin laakeri?
Itselle laitoin kyseiset laakerit (niissäkin luki pussin kyljessä Saab 900 ja Volvo) joku aika sitten ja eipä noissa mitään ongelmaa vielä ainakaan ole ilmennyt, rattaat kääntyy kevyesti eikä kolise.
Alkuun ihmettelin myös tuota tiukkuutta alkuperäiseen verrattuna mut kyllä se siihen kuopan pohjalle meni reilusti painamalla ihan sormivoiminkin ja siihen toiseen puoliskoon napsahti kiinni kuten pitääkin. Mitatkin oli kutakuinkin samat molemmissa, tuossa tarvikemallissa vaan enemmän sivuilla niitä "nystyröitä".