Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Dogita - 27.05.2011, 16:24:27
-
Siis... Ajossa huomaa nykimistä, esim kakkosella kiihdyttäessä n 70 km/h kohdalla kierrokset tippuu, aivan kuin rajotin iskisi vastaan. Tasaisessa ajossa n. 80-90 km/h kohdalla "pintakaasu" häviää ja menosta tulee nykivää. Yleinsä ajaessa pidempään tasaista vauhtia "pintakaasulla" meno on nykivää.
Ekana tulee mieleen että suodattimissa olisi häikkää/ tukkoisuutta.
Onko ideoita mistä tällainen ongelma voisi johtua?
Kiitos jo etukäteen :hello:
-
Paljastappa meille ensin ne suuret salaisuudet koskien autoa.. eli
bensa/diesel
2.0/2.3/2.4/2.5/2.5tdi/2.4D/D5
turbo/vapari
manuaali/automaatti
-
Eli on bensa, 2.4l, vapari, manuaali
-
Yleismaallinen veikkaus menisi kaasuläppäkotelolle, tietenkin ne huolto-osat kannattaa vaihtaa ensin.
Polttoainesuodattimen vaihtoväli on 160 000km, joka on todella paljon, jos sitä ei oo vaihdettu pitkiin aikoihin, niin voi vaikuttaa polttoaineen paineeseen todella paljon.
Vikakoodien luku auttaa myös asiassa eteenpäin (kannattaa luetuttaa ne vikakoodit jossain, jossa on ihan oikeat laitteet, eikä mitään obdkoodien-lukija höttöä.)
-
Ongelmana on myös että mitään ilmoitusta vikakoodista ei ole tullut.
Pakko se on huoltoon sitten viedä, jos vaikka jonkun vian sieltä löytäisivät.
En muista olisiko polttoaineensuodatinta vaihdettu, mutta kaippa ne huollon pojat osaa muutakin kuin rahastaa... :)
-
Ongelmana on myös että mitään ilmoitusta vikakoodista ei ole tullut.
Pakko se on huoltoon sitten viedä, jos vaikka jonkun vian sieltä löytäisivät.
En muista olisiko polttoaineensuodatinta vaihdettu, mutta kaippa ne huollon pojat osaa muutakin kuin rahastaa... :)
Kaikki vikakoodit ei sytytä vikavaloa.
-
Oma auto kävi biliassa 7 kertaa ennenkuin vika löytyi, oireet nykiminen kiihdytettäessä. Syyllinen oli ilmamassamittari. Mulla syttyi vikavalo joka kerta.
Autoon vaihdettiin tulpat, pakosarjantiivisteet, joku nokan asentotunnistin jutsa, lambda, bensafiltteri, jakohihna ja jotain imuletkuja. Ei apua ennenkuin se massamittari vaihdettiin.
-
Vastaan vanhaan kysymykseen, mulla samat oireet, vaihdettiin se magneti marellin kaasuläppäkotelo uuteen sinisellä niin pelaa hyvin. Auto V70 2.4T vm.2000.
-
Moi,
Täällä vastaava auto, vastaavilla oireilla, sitten yksi päivä loppui kaasuun vastaaminen, kaasuläppäkotelo vaihdettiin Volvon tehdaskorjattuun, ja taas matka jatkui.
-
Mitähän nykyisin sinisen läppäkotelot maksaa ? Ilmeisesti Englannista ei ole enää kannattavaa tilata noita kun ei kuulu mitään juttua :idiot2:
-
Moi,
Mulla maksoi 430€, Autotalo Debil teki hommat. Pitää myös koodata vaihdon jälkeen.
-
Töineen päivineen Kuopiossa Volvolla olikohan noin 700-800 euroa